A magyar alternatív autó nemzetközi bemutatkozása
"Nyolc éve nem értették az emberek, hogy mi az az alternatív autó, ma már nem kell magyarázni" - szemléltette az iparág fejlődésének tempóját Buzás Sándor, aki a magyar Solo modellt kísérte el a párizsi autószalonra.
2008. október 6. hétfő 20:08 - Hírextra
A Solót az őriszentpéteri Antro Kht. fejlesztői álmodták meg, és a nyári hazai premier után elérkezettnek látták az időt a nemzetközi bemutatkozásra. Így került a modell az autószalonok közül legkorábban megrendezett október 2-19-i párizsi autómustrára.
Az autó merőben új szemlélettel készült, amely forradalmian megváltoztatta a karosszériát és belső teret éppúgy, mint működést. A tudományos-fantasztikus filmek rajongói persze rezzenéstelen arccal fogadnák az exrakönnyű, buborékszerű külsőt, a padlószintre helyezett üléseket, a kerékagymotorokat, a tető napcelláit vagy az utaspedálokat, amivel menet közben is energiát lehet termelni az autó számára, de amint Buzás Sándor közgazdász, az Antro képviselője hétfőn Párizsból az MTI-nek telefonon elmondta, amivel ők álltak elő, az elemeiben itt-ott fellelhető ugyan, de összességében valóban újdonságnak számít az autóiparban.
A hét éve megkezdett projektre eddig 250-300 millió forintot költöttek, ezt részben állami, részben európai uniós forrásokból fedezték, ám a következő fejlesztési fázishoz új befektetőket keresnek - magyarázta az nemzetközi bemutatkozás célját.
A becslések szerint a Duo, vagyis a két autóra szétszedhető vagy egy hatszemélyes autóvá összerakható duplaautó prototípusának előállításához még két évre és további másfél-kétmilliárd forintra lesz szükség. A cég képviselője elmondta, hogy a francia kiállításon szakmai és befektetői érdeklődőkkel is kapcsolatba kerültek már, és az is meglehet, hogy a cég alternatív robogójának befektetője az autóba is invesztál majd.
A Solo-Duo minden elemét új és gyorsan fejlődő iparágak állítják elő, s bár mai árakon nem lehetne biztosítani, hogy olyan tömegautó váljon belőle, amilyennek szánják, Búzás úgy fogalmazott, hogy "körénk fejlődik a technológia". Azaz a fejlesztés finom ütemezésével és a technológia figyelemmel kísérésével négy éven belül mégis sikerülhet a megfizethető alternatív tömegautó piacradobása.
Buzás abban látta az Antro előnyét, hogy a nagy autógyárakkal szemben, amelyek a hagyományos technológiákba invesztáltak hatalmas pénzügyi és szellemi tőkét, nagyon nehezen tudnak reagálni a változó környezet követelményeire, míg a kis cégek eredeti gondolatokkal tudnak előállni.
Forrás: MTI