A kelenföldi közlekedési csomópont fejlesztéséről tárgyaltak
Non-profit társasággal koordinálnák a kelenföldi intermodális közlekedési csomópont kialakítását, fejlesztését - nyilatkozta a városháza kommunikációs igazgatója az MTI-nek kedden.
2008. október 14. kedd 15:47 - Hírextra
Nyáry Krisztián elmondta, hogy a Főpolgármesteri Kabinet kedden a projektet előkészítő Parking Kft. előterjesztésében tájékoztatót hallgatott meg. Ebből egyebek közt kitűnt, hogy a terület őrmezei és kelenföldi oldalán is több, a 4-es metró végállomásához és a vasútállomáshoz kapcsolódó beruházásra van szükség. A tömegközlekedési csomópont kialakítása új BKV és Volán buszvégállomásokat, valamint P+R parkolók létesítését is jelenti.
Az igazgató tájékoztatása szerint a kabinet ülésén elhangzott, hogy a terület szabályozási tervének módosítására is szükség van. Az ülésen Lakos Imre (SZDSZ), a főváros szakbizottságának elnöke, XI. kerületi alpolgármesterként is szorgalmazta a szükséges módosítást. Egyidejűleg jelezte, problémát jelent az, hogy a kerületi képviselő-testület - ahol döntéshozatali patthelyzet van a városrész vezetése és az ellenzék között - egyelőre nem kívánja napirendre venni ezt a kérdést. Az előterjesztésről novemberben dönthet a Fővárosi Közgyűlés - jegyezte meg a kommunikációs igazgató.
A kabinetülés részvevőitől az MTI megtudta , hogy az előterjesztés ugyan helyes irányokat szab meg, de nem határozza meg a konkrét problémákat, s így problémamegoldó javaslatok sem kerültek a testület elé. Az anyagból kiderül egyebek közt, hogy a legnagyobb gondot az ingatlanok rendezetlensége jelenti. Nem ad választ az előterjesztés a finanszírozással összefüggő kérdésekre sem. A projektre 19,7 milliárd forintra volna szükség az anyag készítői szerint.
Rendezetlen a buszpályaudvar sorsa, illetve gond az is, hogy a terület tulajdonosa, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő nem hajlandó az ingatlancserére. Válaszra vár az a kérdés is, hogy a további késlekedéseknek milyen hatásuk lehet a projektre, illetve a 4-es metróra.
A kabinet elé benyújtott anyagban a Parking Kft. egyebek közt megállapítja: ha a tulajdonos nem járul hozzá a buszpályaudvar engedélyezési tervéhez, akkor nem valósul meg az intermodalitás, illetve "a metró mint fő közlekedési eszköz kelenföldi állomása is értelmét veszíti". Az előterjesztés tartalmazza azt is, hogy a kerület szabályozási tervkoncepciója szerint az őrmezei és az Etele téri oldalon 3.000 férőhelyes P+R parkoló létesülne, ennek a kialakítási költsége 9 milliárd forint.
Forrás: MTI