Elérte a válság a Google-t
A Google pontosan mutatja, hogyan változik az életünk a válság hatására. A keresőprogramba beírt szavak toplistájáról eltűntek a spanyol ingatlanok és a különböző turisztikai kulcsszavak. Ezzel párhuzamosan sokkal gyakrabban szerepelnek az alábbi témák: b
2008. október 27. hétfő 20:14 - Hírextra
Az internetes óriásvállalat folyamatosan méri a több millió felhasználó által leggyakrabban keresett szavakat. A legfrissebb összesítés szerint az eredmények hűen tükrözik a lakosság hitelválság elleni védekező reakcióit.
Az emberek - ahogy a válság hatásait a saját bőrükön tapasztalták - egyre gyakrabban gépelik be a biztonságos befektetésekre utaló címszavakat a Google keresőprogram használata során. Az alacsonyabb hozamú, de kevésbé kockázatos befektetési lehetőségek iránt tízszer akkora az érdeklődés, mint egy évvel ezelőtt.
Két és félszer annyian keresnek otthoni széfet a lakásukba, hogy biztonságban tudhassák az értéktárgyaikat, de sokan aggódnak a munkahelyük elvesztése miatt is. Erre utal, hogy a végkielégítésre és a speciális biztosításokra vonatkozó keresések megötszöröződtek. Nőtt az élelmiszer házhozszállítás iránti kereslet, ugyanakkor visszaesett a drágább fogyasztási cikkek utáni érdeklődés.
Harmadával csökkent a spanyol ingatlanok iránti keresések száma, de közel 20 százalékkal kevesebben keresnek rá a városlátogatásokra és az egyéb turisztikai lehetőségekre is. Hatodával csökkent a drágább lakásfelszerelések és berendezési tárgyak keresése is.
A vállalat termékmenedzsere szerint ez egy érdekes pillanatfelvétel arról, hogy az emberek mi iránt érdeklődnek a leginkább és mi aggasztja őket a legjobban. A változásokat a program segítségével folyamatosan nyomon lehet követni, a keresett címszavakból pedig megállapítható, hogy a felhasználók hogyan reagálnak a jelenlegi gazdasági helyzetre.
Forrás: MTI