Gyorsul a behajtási engedélyek kiadása
Jövőre tovább egyszerűsítik és gyorsítják a budapesti behajtási engedélyek kiadását, az engedélyek ára az infláció mértékével, 5-6 százalékkal drágulna - tudta meg az MTI városházi forrásokból.
2008. november 19. szerda 17:18 - Hírextra
Tájékoztatásuk szerint a fővárosi önkormányzat 2009-es teherforgalmi stratégiájáról szerdán egyeztetett Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes a tíz legjelentősebb fuvarozói érdekképviselettel. Gyarmati Zoltán, a behajtási engedélyeket kiadó, a díjakat beszedő önkormányzati cég, a Parking Kft. igazgatója hangsúlyozta a találkozón, hogy a jövő évi tarifaemeléssel gyakorlatilag szinten tartják a díjakat, amelyek - tizennyolc éves lemaradás után - idén januárban kerültek a helyükre.
Hagyó Miklós (MSZP) az MTI-nek elmondta, hogy az élhetőbb főváros érdekében jövőre megváltoznak a behajtási övezetek. A Hungária körút és a Nagykörút között az össztömeg-korlátozás 12 tonnáról 7,5 tonnára csökkent, a behajtási korlátozást azonban 5 és 7 óra, valamint 18 és 22 óra között feloldják. A Szentendrei út tehermentesítésére és a fuvarozók útvonalválasztásának megkönnyítésére tranzitútvonalként megmarad az M3-as bevezető szakasza - Róbert Károly körút - Árpád híd útvonal.
A főpolgármester-helyettes közölte, hogy a behajtási engedélyek kiadási határideje négy napról kettőre csökken. A Parking Kft. a kiemelt, nagy ügyfeleinek saját kapcsolattartót biztosít. Az idén bevezetett online engedélykérés pedig kiegészül az engedélyek online kiadásával is, tovább egyszerűsítve és rövidítve ezzel az ügyintézést. Ezzel a fuvarozók egyik legfontosabb kérése teljesül - jegyezte meg a politikus.
Hagyó Miklós rámutatott, hogy a Budapesti Teherforgalmi Stratégia céljai és eszközei összhangban vannak az uniós, az országos és a fővárosi környezet- és közlekedéspolitikával, valamint a fenntartható városi közlekedés nemzetközi gyakorlatával.
Mint mondta, környezetvédelmi szempontból a teherforgalom korlátozását az indokolja, hogy a fővárosban a legtöbb levegőminőségi határérték-túllépést okozó szilárdrészecske-szennyezésért és a nitrogén-oxid koncentrációjáért elsősorban a dízelüzemű járművek felelősek, amelyek között pedig jelentős a teherautók aránya. A városi közúti közlekedéssel kapcsolatos zaj és légszennyezés negyven százalékát az áruszállítással foglalkozó járművek okozzák - tette hozzá.
Forrás: MTI