2024. november 24. - Emma

Bírál az UNESCO

A hivatalosan a fejlődő országok oktatási rendszerének javítására szolgáló francia programok valójában a francia egyetemeket segítik, és hasonló a helyzet a német és a japán támogatásokkal - mutatott rá az UNESCO.
2008. november 26. szerda 13:47 - Hírextra
Az ENSZ Oktatási, Tudományos és Kulturális Szervezete Genfben kiadott éves jelentésében, amely a 2006. évi statisztikákon alapul, kimutatta, hogy a Franciaország által erre a célra fordított, 1,9 milliárd dollárnak (382 milliárd forint) megfelelő összeg alig 17 százaléka jutott a fejlődő országok alapfokú oktatásának, elemi iskoláinak támogatására.

Kevin Watkins, aki a jelentés kidolgozását vezette, elmondta, hogy a támogatás nagy része voltaképpen a felsőfokú oktatás fejlesztését célozza és ösztöndíjak formájában a francia egyetemekre jut vissza. A tényleges átutalások a francia oktatási minisztérium és a francia egyetemek között történnek, és csak nagyon kevés jut a fejlődő országokban dolgozó tanítóknak, vagy az ottani iskolák helyzetének, felszerelésének javítására.

Németország és Japán hasonló elveket követ segélyezési politikájában - mondta el kedden Kevin Watkins az újságíróknak.Az UNESCO illetékese felszólította Nicolas Sarkozy elnököt: kötelezze el magát amellett, hogy a jövőben a francia oktatási támogatás fő kedvezményezettje a fejlődő országok elemi iskolai oktatása legyen.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Külföld témában
Mit várhatunk Joe Biden elnökségétől?
Visszatér a józan ész a Fehér Házba
Újra jön a neoliberalizmus
Semmi nem változik
Biden megbuktatja az európai féldemokráciákat
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását