2024. november 22. - Cecília

Kocsis pár év alatt csodát tenne?

Két-három év alatt lehetne átalakítani a főváros közlekedési cégét, ennyi idő kellene ahhoz, hogy létrehozzák a holding-rendszert - mondta Kocsis István, a BKV vezérigazgatója az MTI-nek csütörtökön adott interjúban.
2008. december 18. csütörtök 17:25 - Hírextra
A vezérigazgató kijelentette, hogy ha a tulajdonos fővárosi önkormányzat is elfogadja a terveket, akkor már jövő évben elkezdődhet a vállalat átalakítása. Ennek egyik első lépcsője volt a szerdai kormányhatározatban említett elővárosi közlekedési vállalat, amelybe az állam valószínűleg egy cégén keresztül 30 milliárd forinttal, míg a közlekedési cég a HÉV vagyonelemeivel szállna be.

Megemlítette: egyelőre nem ismert, hogy az állam 30 milliárd forintja mekkora tulajdonrészt jelent az elővárosi közlekedési vállalatban, ahhoz, hogy ez kiderüljön, vagyonértékelést kell végrehajtani.
"A holding megteremtené a tőkebevonás lehetőségét, szétválasztaná a működési és beruházási ráfordításokat, transzparenssé tenné a támogatások felhasználását és 4-5 milliárd forint megtakarítást eredményezne" - mondta a vezérigazgató.

Kocsis István szerint 2009-ben a cég legfontosabb feladatai közé tartozik a járműpark modernizációja - jelenleg 15 év a járművek átlagéletkora, pedig átlagosan 6-8 év lenne az elfogadható -, a vállalat vagyonelemeinek átvilágítása, és a humánerőforrás hatékonyság javítása.

A vezérigazgató hangsúlyozta: számít arra, hogy sikerül megegyezni a szakszervezetekkel a cég átalakításáról, amelybe egyébként őket is bevonják, és a bérekről is.A BKV idei előirányzott hiánya mintegy 18 milliárd forint, a kamatterhek pedig hatmilliárd forintot tesznek ki. A vállalat nagyon nehéz helyzetbe kerülhet a jövő évben, amikor bizonyosan problémásabb lesz hitelhez jutni, a kamatterhek pedig növekedhetnek - mondta Kocsis István.

Ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy a cég adósságállományát, amely mintegy 80 milliárd forint, valószínűleg nem sikerül leküzdenie a BKV-nak, de nem is ez a cél. A cél az, hogy a vállalat képes legyen törleszteni a hitelek kamatait.

Ezért felmerül, hogy be kell vonni olyan cégeket, amelyek együttműködnének a BKV-val - például a buszok lízingelésében -, de ehhez stabil üzemi eredmény szükséges - tette hozzá a vezérigazgató.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását