A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) a jövő héten tárgyalást kezdeményez az E.ON Áramszolgáltató Zrt.-vel, hogy megbeszéljék a fogyasztók kártalanítását, illetve a kötbér elszámolását a nyugat-dunántúli áramkimaradások miatt - mondta
2009. január 30. péntek 17:40 - Hírextra
A szövetség közleménye szerint nem a fogyasztónak kell viselnie annak a következményét, ha a szolgáltató nincs felkészülve januárban a hóesés által okozott nehézségekre.
A civil fogyasztóvédelmi szervezet arra hívja fel a figyelmet, ha az áramszolgáltatás nem felel meg a szerződésben vállalt követelményeknek, akkor a szolgáltató helytállással tartozik. Ennek jogkövetkezménye pedig fogyasztónként 5.000 forint kötbérfizetés a kártérítési kötelezettség mellett.
A civil fogyasztóvédelmi szervezet álláspontja szerint az E.ON Áramszolgáltató Zrt. nem volt felkészülve a téli időjárásnak megfelelő szolgáltatásnyújtásra. A kedden este kezdődött havazáskor a vezetékek elszakadtak, a kidőlt oszlopokat az áramszolgáltató nehezen tudja helyreállítani.