2024. november 24. - Emma

A repülőgép legbiztonságosabb ülései

Hova üljek Amszterdam felé, ha valóban biztosában akarom magamat érezni a levegőben? Lehetőleg ne a szárnyra, már csak a huzat miatt se. Ha már benn vagyok, akkor se az első sorok szélére, mert a biztonsági intézkedéseket magyarázó stewardess, könnyen orr
2009. február 26. csütörtök 14:11 - Biga
Amennyiben sikerült lassan kortyolgatni a fedélzeten megvásárolt sört, és a mogyoró sem akadt a torkunkon, biztosak lehetünk benne, hogy mindent megtettünk saját biztonságunk érdekében. A többi már a felszállás előtt eldől, ti. a személyzet, a pilóták és a gép felkészültsége révén.

„Isten azért nem teremtett szárnyakat a vállunkra, mert semmi keresnivalónk a levegőben” – hangozhatna a fundamentalista tézis, ám a tegnapi légi szerencsétlenség óta, az internet minden légi okosa azon tanakodik, hova lehetne ülni úgy, hogy amikor a bibliai nagyságrendekkel dolgozó aerofizika ránk robbantja a szomszédunk arcát, mi azt épségben túléljük? A HírExtra egy tanáccsal tudná az itt következőket kiegészíteni: Maradj a seggeden.

A Times szerint, a tegnap történtek csak azt a mítoszt erősítik, hogy a modern repülőgépek legbiztonságosabb ülései a szárnyak mögött vagy fölött található vészkijáratok közelében vannak. A Boeing 737 – napjaink legnépszerűbb sort-haul gépe - törzse tegnap két helyen megtört, de a szakadásvonalak kellőképpen távol estek a szárnyaktól.



A törzs kétszárny közti része a terhelés miatt, különösképpen meg van erősítve. Olyan ez itt, mint ha egy tömöracél-gyűrűben csücsülnénk, katasztrófa esetén állítólag itt lehetünk viszonylagos biztonságban a szanaszét repülő törmeléktől. Ha tűz üt ki a fedélzeten, vagy – ahogy tegnap is – magában a hajtóműben, mindenvperc számít, hogy mentsük az életünket. A „gyűrűben” utazók vannak a legközelebb a vészkijáratokhoz.

1995-ben egy American Airlines gép zuhant le Kolumbiában, a 163 utas közül mindössze 4 élte túl, akik mind a szárnyak fölött választottak ülést maguknak. Korábban a legenda még úgy szólt, hogy a szárnyak fölötti helyekkel ellentétben, a gép farkához közelebb eső ülések a biztonságosak. 1985-ben egy japán 747-es zuhant le, az áldozatok száma 520, soha ennyi haláleset nem történt még egyetlen légi baleset következtében sem. Itt is csak 4 túlélőt találtak meg a roncsok között, mind a törzs hátuljában ültek.

Vagy ugyanarról a négy szupermenről van szó, mint ’95-ben, vagy az egész okoskodás csak egy nagy KAMU. Kedves gimnáziumi tanárom minden osztálykiránduláskor a sofőr mögé ültette a rosszcsontabbakat, majd az érettségi banketten elmagyarázta, hogy ezek a legveszélyesebb helyek az „országúti gepárdokon”, mert ha a busszal szembe közlekedő IFA platójának oldalfala véletlenül lebillen, akkor mindenkinek lecsapja a fejét, akik a menetirány szerinti baloldalon rosszalkodnak.
Forrás: HírExtra / TIMES Online
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Sztárhírek témában
Ön követi a Való Világ hatodik szériáját?
Ezzel kelek és fekszem!
Bele szoktam pillantani, ha időm engedi
Rá-ránézek, de nem foglalkoztat különösebben
Nem nézem
Nem nézem és ellenzem is, népbutításnak tartom!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását