Már a hibrid-kocsi sem kell annyira
Az olcsó benzin és az autópiaci túlkínálat miatt csökkent a hibrid kocsik vonzereje az Egyesült Államokban - írta a USA Today című lap.
2009. március 8. vasárnap 10:17 - HírExtra
Bekövetkezett az, amit több elemző megjósolt: a hagyományosan a termetesebb, nagyobb fogyasztású kocsikkal járó amerikaiak gyorsan kiszerettek a takarékos vegyes üzemű járművekből, amelyek a tavaly magasba szökött üzemanyagárak idején még nagy keresletnek örvendtek.Akkor még 4 dollárba került egy gallon (3,78 liter) benzin, ma már csak a felébe. Akkor még várólisták voltak a hibridekre, ma már az autósok nem félnek a tankolási költségektől, nem is keresik annyira a kevesebb üzemanyaggal beérő elektromos-benzines kocsikat.
A 2008 nyári csúcs óta 23,5 százalékkal csökkent a használt hibridek forgalma, miközben a hagyományos üzemű használt kocsik ára emelkedett. Sok megszorult anyagi helyzetű fogyasztó a recesszióban ugyanis a használt kocsikat részesíti előnyben az újakkal szemben.
A vásárlók sokkal árérzékenyebbek, mint korábban - mutatott rá Juan Flores, a Kelley Blue Book autóértékelési kiadvány igazgatója. Az amerikaiak egyszerű számolással rájönnek, hogy nem éri meg a drágább hibrideket venni, amelyek általában 3 ezer dollárral többe kerülnek, mint a hagyományos meghajtású változatok. A 3,5 dolláros gallononkénti benzinárnál mintegy 3,5 év alatt térült meg a hibridek extraköltsége, a mai olcsóbb üzemanyagárnál ez az idő 10 évre hosszabbodott.
Ráadásul túltermelés történt. A tavalyi meglódult kereslet után óriási mennyiségben gördültek le az autógyárak szalagjairól a hibridek, amelyek ma eladatlanul állnak a telepeken - mondta Mike Jackson, az AutoNation kereskedőhálózat vezérigazgatója. Mint rámutatott, az amerikaiak újra pick-up teherautókat és városi terepjárókat vesznek, ahhoz, hogy a hibridek újra kelendők legyenek, 4 dollár/gallonos benzinárra lenne szükség. Ha a kormány megemelné a benzint terhelő fogyasztási adót, azzal serkenteni lehetne a takarékos autók terjedését - mondta.
Forrás: MTI