Három év múlva túl lehetünk a válságon
A Sanoma Budapest arra számít, hogy 2012-re állhat helyre a hazai médiapiacon a válság előtti környezet, azaz a korábbi növekedés, fogyasztásbővülés, és szűnnek meg a mostani ingadozások.
2009. március 11. szerda 08:17 - HírExtra
Szabó György, a - piaci információk szerint tavaly 26 milliárd forintos forgalmat elkönyvelő - legnagyobb hazai magazinkiadó vezérigazgatója szerint 2011 és 2012 fordulóján "indulhat el visszafelé a hirdetői és az olvasói piac is a mélypontról". Mint mondta, ezzel számolnak tavaly szeptemberben készült hároméves válságstratégiájukban is.
Megjegyezte: a zömében heti- és kétheti lapokat kiadó társaságuk előnye, hogy ebben a szegmensben kisebb a csökkenés, mint például a havilapok piacán: míg ők 6-8 százalékot érzékelnek, a glossy-k esetében akár 30-40 százalékos visszaesésekre is számítani kell. Ennek magyarázatát Szabó György nem utolsósorban abban látja, hogy a hirdetők érdeklődése elmozdult e szegmens felől a heti, kétheti magazinok felé.
Szerinte "a magyar átlagember nem ijedős, és nem szenved a válságtól: szeret jól élni", és ez meglátszik magazinfogyasztásán is. Különösen, hogy sokaknak van ma még annyi tartaléka, hogy ha halasztja is nagyobb értékű beszerzéseit, a kisebbekben nem fogja vissza magát.
Konkrét számadatok említése nélkül annyit mondott a vezérigazgató: a tavalyi esztendőt "igen szép nyereséggel" zárta a Sanoma Budapest Zrt., s ebből tudtak tartalékot képezni a válság okozta profitcsökkenés idejére; "mindenképpen a pozitív tartományban fogjuk végigcsinálni a válságidőszakot" - tette hozzá Szabó György.
A vezérigazgató szerint a válságidőszak végére, 2012-re - a magazinok most 75 százalékos forgalomrészesedésének csökkenése mellett - 20-ról 30 százalék közelébe emelkedik majd az internetes, s 5-ről 7-8 százalékra a televíziós tevékenységük aránya a bevételben.
Forrás: MTI