Bombahír! Újabb magyar pilóta a Forma-1-ben?
Magyar főszponzora lehet a Forma-1 új élcsapatának, a Brawn GP-nek – ez nem áprilisi tréfa! Energiaitallal a Száguldó cirkusz meghódításáét: jön a következő magyar F1-es pilóta?
2009. április 1. szerda 21:19 - HírExtra
Nesze neked, gazdasági válság! Az idény előtt még az is kérdéses, volt, hogy el tud-e rajtolni minden Forma-1-es istálló a szezonban, annyira nagy bajt okozott a válság. Szponzorok sora vonult ki villámgyorsan a csapatok és a nagydíjak mögül – nem bírta tovább például a pénzügyi óriáscég, az ING sem.
Buttonékat szponzorálná a magyar energiaitalgyártó
Mi is ez a HELL?
A márka és a termék 2006-ban született, először Magyarországon került bevezetésre, de az exportstratégiának köszönhetően ma már a világ 16 országában elérhető, többek közt Romániában, Szlovákiában, Franciaországban, Németországban és Izraelben. Magyarország piacvezető energiaitala. Egy moszkvai kiállításon elnyerte a „Legjobb új piacra lépő termék” és a „Legjobb energiaital” díjat. A HELL aktív támogatója a technikai sportoknak és a könnyűzenének is. A termék értékesítése az elmúlt 3 évben dinamikusan növekedett, 2008-ban meghaladta a 100 millió darabot.
Hanem úgy néz ki, hogy ha a bankszektor nem is, az energiaital gyártó cégek készen állnak a hatalomátvételre a Száguldó cirkuszban. Az osztrák óriás, a Red Bull már évek óta egyengeti saját csapatának (sőt csapatainak, ugyanis a Toro Rosso fantázianéven futó istálló is a Dietrich Mateschitz vezette „szárnyakat adó” márka érdekeltségi körébe tartozik), a fantáziadúsan szintén Red Bullnak nevezett istálló pályáját.
Most pedig egy magyar cég, a
HELL energiaitalt gyártó a magyar tulajdonú Candy Globe Kft. jelentette be: szponzorként akar beszállni a Forma-1-be – a tárgyalások gőzerővel folynak, konkrétan az idei szezonban bombaként berobbanó Brawn GP vagy a Williams istálló jöhet szóba.
– Komoly üzleti hozama van a F1-ben való megjelenésnek, ami a Hell márka fejlődésének felgyorsítását hozza magával – tudtuk meg HELL céljait Tomas Grosch, nemzetközi stratégiai igazgatótól. – Régóta rajongói vagyunk a technikai sportoknak, vannak például saját rali csapataink, illetve támogatunk drift és quad versenyzőket is. Úgy véljük a F1 támogatásával egy közös álmot valósíthatunk meg. Szponzorációs tevékenységünk egyszerre szolgálja a Forma-1, az ország és cégünk érdekeit. A HELL egy magyar sikertörténet lehet, óriási eredmény a gazdasági válság idején, hogy egy magyar cég támogatja a Forma-1-et, ezzel még szorosabbá fűzve a kapcsolatokat az ország és a száguldó cirkusz között – tette hozzá az igazgató.
Magyar cég után magyar pilóta?
Ez a hír már önmagában is fantasztikus, de gondoljuk csak egy kicsit tovább! Emlékeznek rá, amikor 2004-ben
Baumgartner Zsolt egy teljes idényt lehúzott a Minardi istállónál? Csak azért nem maradhatott tovább, mert elfogyott a pénz mögüle. Egy komoly, a Forma-1-ben jelen lévő magyar szponzorcég azonban sokat lendíthetne a hazai autóversenyzők reményein, már ami a Forma-1-be való kerülésüket illeti. Egy esetleges magyar pilóta beajánlásáról azonban – érthetően – most még óvatosan beszélnek a cégnél. Mi persze megkérdeztük az igazgatót arról is, hogy elképzelhetőnek tartják-e azt, hogy névadó szponzorként is sikerül megállapodni valamelyik istállóval, illetve hogy ebben az esetben Baumgartner Zsolt után egy újabb magyar pilótát is hozzá tudnak-e segíteni ahhoz, hogy a Forma-1 közelébe kerüljön. Akár újra magyar pilóta kaphat szerepet a Száguldó cirkuszban!
– Elképzelhető, azonban ez a kérdés még nem eldöntött, az viszont igen, hogy első lépésben szponzorként szeretnénk megjelenni a sportágban – nyilatkozta a HírExtrának Tomas Grosch. – A magyar rali bajnokságban már több magyar sportolót is támogatunk, természetesen nincs kizárva, hogy egy fiatal tehetség felbukkanása esetén egy magyar pilótát is támogassunk a Forma-1-ben, azonban egyelőre ez a kérdés nem merült fel – tette hozzá a HELL nemzetközi stratégiájáért felelős igazgatója.
Hamarosan megköttetik
Az anyagiak persze egyelőre még titkosak. Azonban felmerül a kérdés, hogy milyen nagyságrendű pénzösszegekben gondolkodnak HELL-nél a szponzorációt illetően.
– A tárgyalások még folyamatban vannak, így a támogatás pontos összegéről is még egyeztetünk – tudtuk meg Groschtól. – A HELL hosszú távra tervez, ezt már most leszögezhetjük. Azonban ígérhetem, hogy hamarosan döntés várható a kérdésben, és a szerződéskötésre is sor kerülhet egy hónapon belül. Természetesen, amennyiben egyik fél üzleti érdekeit sem sérti, fontolóra vesszük az összeg nyilvánosságra hozatalát – árulta el a HírExtrának az igazgató.
Azaz ebből még bármi lehet. Lehet, hogy azoknak lesz igazuk, akik már most, az első hírek után sem tagadják meg szkepticizmusukat és amondóak: egy ilyen nemzetközi viszonylatban kis cégnek semmi értelme beszállni egy akkora bizniszbe, mint a Forma-1. Mások azonban azon a véleményen vannak, hogy minden magyar szerepvállalásnak örülni kell a világ sportjában. Főleg most a válság kellős közepén.
Hiszen ki tudja, ennek az energiaitalnak köszönhetően talán egy-két év, és újra magyar pilótának szurkolhatunk a világ egyik legnézettebb sporteseményén, a Forma-1-es világbajnokságon...