Újratöltve! Zseniális ötletekkel dübörög tovább a kampány
Nincs De! A Médiaunió elgondolkodtató kampánya a második szakaszába érkezik: elégették az eddig összegyűlt kifogásokat, ma pedig itt az Elhatározás Napja. Nincs kifogás, tessék szépen elolvasni, miről is van szó!
2009. május 21. csütörtök 07:39 - Gedei Szilárd
Égesse el Ön is a kifogásait!
El szeretné pusztítani a kifogásait? Nem kell hozzá mást tennie, mint meglátogatnia a nincsde.hu oldalt, ahol már várja a hatezer rosszabbnál rosszabb kifogás. Adott egy gyufa is, Önnek csak a kiválasztott kifogás fölé kell vinnie az egérrel, és… égjenek azok a buta kamumagyarázatok!
Rég volt már olyan átfogó és – valljuk be – agresszív, társadalmunk mindig időszerű és általános problémáira fókuszáló országos kampány hazánkban, mint a Médiaunió által az idei év elején életre hívott Nincs De!. A kampány első szakaszában plakátok és rövid szpotok formájában igyekeztek a magyar embereket a „Nincs de – rajtad is múlik”, illetve az „Elég a kifogásokból!” szlogenek segítségével tudatosabb életre bírni (a reklámvideókat ide kattintva tekintheti meg). Tegnap délben pedig módszeresen elégették az elmúlt hónapokban összegyűlt mintegy hatezer kifogást a nincsde.hu oldalon. A kampány eddig eltelt része – ha úgy tetszik az első szakasza – a szervezők, azaz a 2008 tavaszán életre hívott Médiaunió szerint is több volt, mint sikeres – megmozgatta az országot, legalábbis gondolati szinten mindenképp.
Hatezer kifogás a szemétégetőben
Mi a fene az a Médiaunió?
Pont egy éve jött létre, konkrét céllal. Gondolkodásbeli változásokat szeretne előidézni az embereknél, különös tekintettel az egészséget, az életvitelt érintő kérdések tekintetében. Kampányuk 2009-ben az egészségmegőrzés és megelőzésre összpontosít, a 2010-es fő irányvonalról pedig heteken belül döntenek.
– Azt szerettük volna, hogy az emberek legalább elgondolkodjanak ezen a témán – nyilatkozta a HírExtrának a szervezet ügyvezetője, Hargitai Lilla. – Tudatformálásnak indult, nem mértük a sikerességét, mégis akad olyan mérőszám, ami alapján elkönyvelhetjük a sikert, például több ezer gratuláló, örvendező e-mail érkezett hozzánk – tette hozzá.
A Nincs De! mondat például szállóigévé vált: a fiatalok szlengjében is megjelent, egyetemisták százai használják sokszor egészen más tartalmakra, mint amire eredetileg kitalálták, de sebaj… A nincsde.hu oldal látogatottsága 60 ezer fölött volt úgy, hogy mindössze márciusban indult. Ráadásnak pedig ott az a hatezer kifogás, melyet bárki elégethet a honlapon. – Tegnap délben közzétettük a honlapunkon a felvételt, melyen az látható, hogy „Szemétbe a kifogásokkal” feliratú kukásautókkal a rákospalotai szemétégetőbe visszük a „kifogásokat”, és elégetjük őket – mesélt a legújabb médiauniós akcióról Hargitai Lilla.
Elhatározás Napja
Ez pedig még mind semmi! Ma van ugyanis az Elhatározás Napja, amikor azt kérik az emberektől, hogy határozzanak el valami apró dolgot, amivel javíthatnak életükön, egészségükön. Felismerve a mai magyar igényeket mindezt okosan celebek bevonásával, kissé bulvárosítva teszik.
Sebestyén Balázs műsorvezető például megígéri, hogy megpróbál naponta fél órával többet sportolni, Novák Péter pedig azt, hogy a nyár folyamán lead néhány kilót, ugyanis mindenképpen fogynia kell. Az aerobik világbajnok Szentgyörgyi Rómeó a rendszeres étkezésre fog jobban odafigyelni, mert bevallása szerint rendkívül kaotikusan étkezik, Balázsi Panna pedig arra vállalkozik, hogy kevesebb édességet és több zöldséget fog fogyasztani.
Nincs De! 2.0
Az Elhatározások Napjával elkezdődik a Médiaunió kampányának második szakasza, melynek során a rendszeres mozgás és az egészséges táplálkozás fontosságának hangsúlyozására erősítenek rá. Terveznek például közterületi gerilla akciókat, és a honlapot is átalakítják: ezentúl nem kifogásokat gyűjtenek, hanem egyfajta programajánlóvá válnak. A nincsde.hu-n megtalálható lesz egy személyi edző is, mely több témában a mozgástól kezdve a dohányzásig látja majd el személyre szabott tanácsokkal az érdeklődőket.
A kampány tavaszi agresszív berobbanásához képest azonban a szervezők ebben a második felvonásban visszavesznek egy cseppet a médiamegjelenéseket tekintve, ennek ellenére lesznek print és online felbukkanásaik. Ősztől pedig a harmadik kampányszakaszban jönnek ismét az eddig is nagy sikert arató televíziós és egyéb szpotok – ezúttal lelkesítő, nagyon humoros formában...
...hogy aki megfogadott valamit a saját érdekében az Elhatározás Napján, esetleg az azt követő időben, az ne kedvtelenedjen el, s még csak véletlenül se jusson eszébe egy idő után olyan kezdetű mondat, hogy de…
Akinek pedig még nem volt elég a kifogásokból: íme a videó, melyből megtudhatjuk, hogyan is készültek a Nincs De! szpotjai!