Elakadt a 4-es metró déli alagútfúró pajzsa a Duna alatt, mert az eddigitől eltérő szerkezetű agyag beleragadt a pajzs marótárcsájába - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság kedden az MTI-vel.
2009. június 9. kedd 17:40 - HírExtra
Hasonló gondok miatt már többször le kellett állítani rövid időre a fúrópajzsot, mert a folyamatosan változó talajviszonyokhoz kell igazítani a marótárcsát - olvasható az MTI-nek megküldött közleményben.
Mivel a Duna alatt fokozott a veszély, ezért tárcsát mintegy fél méterre visszahúzzák és keszonnyomás alatt megtisztítják, majd átállítják. A szakemberek azt remélik, hogy szerdán elkezdődhet a tisztítás és a hét végére végeznek a munkálatokkal. Az átmeneti leállás miatt a korábban előre jelzett ütemterv tartható marad – írták.
A déli pajzs május 18-án indult el a Duna alá és múlt péntekig mintegy 190 métert tett meg a 300 méterből. Amint átér a déli alagútfúró pajzs a pesti oldalra, északi párja is elindulhat a Szent Gellért térről.
A DBR korábbi közlése szerint az alagútépítési munkák a budai oldalon teljesen befejeződtek. A pesti oldal építéséhez a pajzskiszolgáló berendezés Kelenföldről fokozatosan áttelepül a Szent Gellért térre.