F1: Feltétlen nevezést sürget Mosley
Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke levélben szólította fel a Forma-1-es csapatokat tömörítő szervezet (FOTA) tagjait, hogy nyújtsák be feltételek nélküli nevezéseiket a 2010-es világbajnoki szezonra.
2009. június 9. kedd 15:29 - HírExtra
Mosley azt tanácsolta az eddig csak feltételes jelentkezést benyújtó nyolc istállónak, hogy haladéktalanul nevezzenek be a jövő évre, mert csak ebben az esetben lehet beleszólásuk a tervezett szabálymódosításokba.
"Azonnal elkezdhetjük a megbeszéléseket, de csak akkor, ha a FIA tisztában van azzal, hogy melyek azok a csapatok, akikkel tárgyalóasztalhoz ülhet - írja Mosley. - Amennyiben a kezünkben van az összes istálló feltételek nélküli nevezése, lehetőségünk van a tervezett szabályok módosítására. Ez csak Önökön múlik, de a legegyszerűbb módja annak, hogy a résztvevők azonos esélyekkel induljanak az, ha minden induló belegyezik a költségvetési sapka bevezetésébe, majd a csapatok egyetértésével kialakítjuk azokat a módosításokat, amelyekben az összes istálló egyetért."
A jelenleg is versenyző alakulatok közül csak a Williams és a Force India adta be végleges nevezését a jövő évre, amiért a FOTA ideiglenesen felfügesztette mindkét csapat tagságát.
A többiek (Ferrari, Renault, McLaren, Brawn GP, Toyota, Red Bull, Toro Rosso, BMW) feltételes jelentkezésükben azt kérték a nemzetközi szövetségtől, hogy péntekig dőljön el minden lényeges kérdés, leginkább úgy, hogy 2010-ben maradjanak érvényben az idei szabályok, s a Mosley által "megálmodott" költségvetési limitet csak alapos egyeztetések után vezessék be 2011-ben. Ezen felül ezek az istállók a részvétel feltételeit rögzítő új egyezmény aláírását is kérték a FIA-tól, Mosley szerint azonban ezt az összes 2010-ben versenyezni kívánó csapatnak alá kell írnia, így először azt kell tudni, hogy mely istállók állhatnak rajthoz jövőre.
A FIA pénteken hozza nyilvánosságra a 2010-es rajtlistát, amelyben 13 csapat kap helyet. Sajtóértesülések szerint eddig kilenc új gárda jelentkezett, például a Brabham, a March, a Lola, a Prodrive, vagy a teljes egészében amerikai USF1.
Először tavaly októberben jelentették be, hogy szükségessé vált a nagy mértékű költségcsökkentés az autósport elitkategóriájában. Áprilisban az FIA közölte, hogy tervei szerint jövőre nagyobb technikai szabadságot kapnak azok az F1-es csapatok, amelyek vállalják, hogy 2010-ben nem költenek többet, mint a nemzetközi szövetség világtanácsa által meghatározott 40 millió font. Április végén a Ferrari - az egyetlen istálló, amely 1950 óta megszakítás nélkül részt vesz a sorozatban - azzal fenyegetődzött, hogy megvétózza a költségvetési sapka bevezetését. Májusban a maranellói csapat már azt is kilátásba helyezte, hogy véglegesen kilép a Forma-1-ből, amennyiben a szabályváltoztatások életbe lépnek.
Az olasz gárdához csatlakozott a Renault, a Toyota, a Red Bull és a Toro Rosso alakulata is, majd egyeztetések kezdődtek a FOTA és a FIA vezetői között.
Az első tanácskozáson nem született egyezség, ezt követően a Ferrari egy párizsi bíróságon szerette volna elérni a tervezett intézkedések felfüggesztését, ám az istálló kérelmét elutasították.
Forrás: MTI