A sportkocsikat nem érinti a válság hazánkban
Íz idei első félévben 40,1 százalékkal esett vissza az eladott új személygépkocsik száma Magyarországon a tavalyi év hasonló időszakához képest, addig a sportautók értékesítésében nem mutatkozik visszaesés.
2009. július 18. szombat 14:30 - HírExtra
A sportautók mellett a prémium terepjárók esetében is növekedést mért az MGE: 11 százalékkal több járművet adtak el az első félévben az előző év azonos időszakához képest.
Győző Gábor, az MGE elnöke az MTI-nek elmondta: ezekben a kategóriákban az ár nem befolyásolja a vásárlási szándékot, így a 3,6 millió magyar háztartásból még mindig van 6.000-8.000 olyan, amely megengedheti magának, hogy ilyen gépjárművet vásároljon. Hozzátette: az értékesített személygépkocsik több mint 80 százaléka a kis- és alsóközép kategóriába esik, így a sportautók és prémium terepjárók piaci részesedése igen csekély.
Az értékesítés növekedéséről számolt be az első félévben a Porsche: a márka importőre, a Porsche Hungaria az idén az első hat hónapban 57 Porschét adott el, míg tavaly ugyanebben az időszakban 51 darabot, ez csaknem 12 százalékos növekedés. Az eladott Porschék fele sportautó volt, a másik fele Cayenne luxusterepjáró. Aradi Géza márkaigazgató úgy vélte, stabil vevőkörük bizalmát erősíti az is, hogy a tavasszal megnyílt kétmilliárd forintos beruházással új budapesti értékesítési központjuk, ahol a luxusmárkához illő szolgáltatási színvonal a Porsche piaci erejét is demonstrálja.
A héten nyitott új szalont Budapesten a Magyarországon új luxus autómárka, az Infiniti forgalmazója. Sztipichné Kozári Edina a Mercedes-Benz Hungária Kft. kommunikációs vezetője az MTI-nek hangsúlyozta: a Mercedes autók eladásai az összpiacinál jóval kisebb mértékben, 27 százalékkal estek vissza, és a kategóriák közül a prémium szegmensben regisztrálták a legkisebb mértékű szűkülést. Egy-egy típus forgalma attól is függ, hogy milyen ciklusban van a modell, mivel a frissen bevezetettekből többet szoktak eladni - fűzte hozzá.
Forrás: MTI