Buszközlekedés állami támogatás nélkül
A Volán társaságok legfőbb kifogásával ellentétben állami finanszírozás nélkül működtetné öt új belföldi járatát az Orangeways Zrt.
2009. július 25. szombat 07:43 - HírExtra
Korábban több Volán szakszervezet is levélben kérte Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztert, hogy ne támogassa a magánvállalat menetrendszerű autóbuszjáratainak indítását, mivel azok elindításával tisztességtelen versenyhelyzet alakulhat ki. Az Orangeways pénteki közleményében kiemelte: a társaság egy olyan fogyasztói kört céloz meg járataival, amelynek igényeit a jelenlegi állami tömegközlekedési lehetőségek nem elégítik ki, mindezt saját üzleti kockázatára, állami finanszírozási igény nélkül.
A társaság szerint ha a tervezett járatok sértenék is a jelenlegi közszolgáltatók érdekeit, akkor is lehetőségük van kapacitásaikat az átrendeződő igényekhez igazítani, így összességében a vállalat piacra lépése csak csökkentené a Volán társaságok összfinanszírozási igényét.
Az Orangeways arra számít, hogy bár autóbuszjáratainak beindulása esetén mind az öt vonalon az ott jelenleg üzemelő szolgáltatók bevételcsökkenéssel kell hogy számoljanak, a csökkenésnek megfelelő mérsékelt kínálatukkal hatékonyságuk nem feltétlenül romlana, finanszírozási igényük nem növekedne, vagy ha mégis, akkor annál kisebb mértékben, mint amilyen mértékben az Orangeways befizetővé válik majd a központi költségvetés felé.
A vállalat azzal számol, hogy autóbuszai - amelyekből várhatóan 10-30 működhet majd az új vonalakon - és az üzemanyag utáni adók, a mintegy 100 új munkavállaló utáni járulékok, az autópályadíjak, és a remélt nyereség adója révén jelentős befizetővé válhat a költségvetés felé. Az Orangeways öt célállomásra tervezi prémium járatok bevezetését budapesti indulással: Győrbe, Zalaegerszegre, Miskolcra, Debrecenre és Szegedre.
Forrás: MTI