Gyengélkedik a játékpiac
Részben a gazdasági válság, részben az igazán ütős játékcímek hiánya miatt nem túl rózsás a számítógépes és videojátékok piacának helyzete.
2009. augusztus 1. szombat 18:44 - HírExtra
Manapság nem csak az alkalmi játékosok sajnálják a pénzt videojátékokra, hanem már a fanatikus rajongók is meggondolják, mire költik a pénzüket. Furcsa paradoxon, hogy miközben többen játszanak számítógépes és videojátékokkal, mint valaha, ugyanakkor ez nemhogy nem mutatkozik meg az új címek eladásaiban, hanem még erősen gyengélkedik is a piac - írja a Yahoo. Pedig az év elején még úgy tűnt: a játékipar egyike azon ritka iparágaknak, amely hatékonyan ellent tud állni a recesszió viharának.
Az évek során a videojáték teljesen mainstream (közkeletű) szórakozási ággá vált és jelentősen kibővítette vevőkörét is. Sok elemző számításai alapján a játékpiac már nagyobb, mint a zeneipar.
Ugyanakkor az utóbbi hónapokban mégiscsak jelentős visszaesésekről számoltak be. Júniusban az amerikai játékszoftver eladások 30 százalékkal gyengébbek voltak, mint a múlt év hasonló időszakában, továbbá a Sony és a Nintendo is bejelentették, hogy konzoljaik és játékcímeik eladásai jelentősen csökkentek, de a Microsoft is veszteségekről számolt be az elmúlt negyedévben.
Az Egyesült Államokban sokan nem hajlandóak 60 dollárt (11 400 forint) kifizetni egy új játékért. Hiába is próbálta a Microsoft, a Sony és a Nintendo egyaránt a köztudatba sulykolni, hogy a játék olcsó szórakozás a válság közepette is, hiszen sokkal tovább tart, mint egy 25 dolláros DVD-film megtekintése, a vásárlókat ezzel nem sikerült meggyőzni.
Szó sincs arról, hogy az emberek érdeklődése csökkent volna a játékok iránt, mindössze jobban megtalálják a "kiskapukat", hogy olcsóbban jussanak hozzá szórakozásukhoz. Rendkívül jelentős például a használt játékok kereskedelme, amelynek köszönhetően a töredékéért juthat hozzá bárki akár egy féléves nagyobb címhez is például az ebay-en keresztül. Emellett igen nagy manapság az interneten játszható, teljesen ingyenes játékok (például közösségi online szerepjátékok) konkurenciája is, ezekkel pedig nehéz felvennie a versenyt egy közepes minőségű, vagy nem annyira populáris "fizetős" programnak.
Forrás: MTI