Az idén optimista becslések szerint is legfeljebb 900-950 ezer nagy háztartási gépet vesznek meg a magyar vásárlók - idézi Gerő Lászlónak, a Candy Magyarország ügyvezető igazgatójának véleményét a Világgazdaság.
2009. augusztus 12. szerda 09:20 - HírExtra
A piaci lejtmenetet jól fejezi ki, hogy 2006-ban az eladott mennyiség még 1,6 millió volt - mondta az ügyvezető. Az okok között a legfontosabb, hogy a hazai gépellátottság mértéke a legtöbb termékcsoportban, beleértve a hűtő- és mosógépeket, tűzhelyeket, már elérte a 100 százalékot, azaz csak cserelehetőség van. Az eladott gépekből származó bevétel viszont a mennyiségi mutatóknál kisebb mértékben csökken, 9-10 százalékkal, mert a gyártók a forintgyengülés miatt mintegy 8 százalékos áremelést tudtak érvényesíteni.