2024. november 23. - Kelemen, Klementina

A TV2 és a válság - megelőző intézkedések

Újabb leépítések történtek Magyarország második legnézettebb csatornájánál, pedig a gazdasági mutatóik - információink szerint - nem esnek túl drasztikus módon. Állítólag készülnek a holnaputánra.
2009. augusztus 28. péntek 18:09 - Pásztor Balázs
TV2 és a kezelés

A televízióknak sem igazán kedvezett a válság - mint ahogy azt egy korábbi cikkünkben ki is fejtettük. Természetesen ez alól a Magyarország egyik kereskedelmi tévéje, a második legnagyobb nézettséggel rendelkező TV2 sem mentesülhetett: 2009 első félévében 14,5 százalékos bevételcsökkenést volt kénytelen elkönyvelni, ráadásul az év elején kénytelen volt elbocsájtani néhány dolgozót (a RTL Klub ezzel szemben csak tízszázalékos bércsökkentést hajtott végre).

Azonban a TV2 nemrég újabb, kissé radikálisabb "létszámleépítést" hajtott végre, bár ezt a cég ezt leegyszerűsítésnek nevezte. Főleg az adminisztrációs és kreatív területeken történtek összevonások, aminek köszönhetően a feleslegessé vált emberek távoztak, és az igazgatóság létszáma is kilenc főről ötre csökkent. A távozott közt van Gyöngyössy Bence programigazgató, Bedő Beatrix, aki hét éve szolgált hűséggel a csatornánál, és közös megegyezéssel lelépett Árpa Attila, saját gyártású műsorokért felelős megbízott vezető is.

A TV2 vezérigazgatója, Várdy Zoltán igen érdekesen kommentálta a lépést: "Tavaly novemberben Magyarországon az elsők között hoztunk meg olyan szervezeti döntéseket, melyek a gazdasági válság által generált, új típusú üzleti környezethez való alkalmazkodás első lépései voltak. Akkor még csak a válság jeleit láttuk, ma már a körvonalait is. Ezért ismét elébe megyünk a jövő kihívásainak és az alkalmazkodás újabb lépéseit tesszük meg."

A jövő kihívásai


Újabb adók is jönnek?
Nem tudni, hogy a TV2 kihasználja-e az ORTT azon enyhülését, amely szerint a két kereskedelmi gigász új, tematikus csatornákat indíthat. Bár már régóta nyavalyogtak ezen szerződés módosításért, azonban a válság derekán nem biztos, hogy megéri egy új csatorna működtetésébe belevágni. De majd a jövő ezt is megválaszolja.
Érdemes megvizsgálni ezt a „új üzleti környezet” és a „jövő kihívásai” dumát. Ugyanis a TV2 vagy tényleg tud valamit, és idővel a többi magyar csatorna is követni fogja a példáját, vagy ez csupán egy nagyon jó duma volt arra, hogy miért is dobták ki az embereket. Hogy erre rájöjjünk, egyrészt meg kell vizsgálnunk a TV2 mostani lépéseit - a leépítésen felül -, másrészt a jövőben figyelnünk kell, hogy ezek a lépések tényleg segítenek-e alkalmazkodni a megváltozott piaci környezethez. Az elsőben nyújt segítséget az alábbiakban a HírExtra.

Bár veszteségei vannak, a csatorna rendre megrendezi saját sporteseményeit, amin szakmai és üzleti partnereit látja vendégül. A legnagyobb üzleti partnereit a másodszor megrendezett TV2 lovaskupán szórakoztatta néhány megasztáros társaságában, a médiaügynökségeket pedig egy a 2006-ban elcsendesedett, ám most újra felélesztett vitorlásversennyel bűvölte el. Tehát az biztos, hogy az új üzleti modell szerint pénz nem sajnálva kell növelni a PR-események számát és súlyát.

Szintén tetemes beruházást jelent az az áprilisban nyilvánosan is bejelentett lépés, amellyel az adó elnyerte a rengeteg embert vonzó Bajnokok Ligája meccsek közvetítésének jogát. Sőt, egy idegenlégióst is csatába hívott erre a célra: a Magyar Televíziónál dolgozó Gundel Takács Gábor lesz az egyik kommentátor. Ezt valószínűleg az a tény sarkalhatta, hogy az RTL Klub még a nyári pangásban is toronymagasan vezet a nézettséget tekintve, és hasonló akciók nélkül ezt az állapotot nem is lehetne megváltoztatni.

További, kifejezetten ésszerűnek tűnő lépés, hogy a válság hatására egyre inkább csökkenő reklámozó kedvet új szereplők behívásával próbálja életre kelteni a csatorna. Ugyanis a Marketing Commandoval közösen kis- és középvállalkozásoknak (kkv) tartott tréninget a TV2, amitől az televíziós reklámpiacon való megjelenésüket várják. A Marketing Commando vezető tanácsadója szerint elsősorban az online kereskedő vállalkozások, az országos bolthálózattal rendelkező - valamint az MLM (Multi Level Marketing), azaz hálózatépítő cégek fognak tülekedni a megürült reklámspotokért. Ha ez nem lenne elég, akkor egy új, kiemelt, állandó reklámspotot is létrehoznak.

Szintén stratégiai lépés az egyre intenzívebb nyitás a fiatalok felé, és az internet televízióval való összekötése. Erre jó példa az áprilisban indult Moziverzum nevű weboldal, amely elsősorban a filmrajongókat célozza, és amely számára Návai Anikó készít Hollywoodban sztárinterjúkat. De szintén a hosszútávú stratégia része az NBC Universallal való megállapodás meghosszabbítása, egészen 2014-ig - innen szuperfilmeket és sorozatokat kap a csatorna.

Summa summárum

Hogy a TV2-nek ezekből mit sikerül összehozni, és milyen új stratégiai lépéseket rejt az adó tarsolya, azt csak a jövő fogja megmutatni és akkor derül ki, hogy kamuzott-e Várdy Zoltán, vagy sem?
Forrás: hírextra/mediacenter
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását