Meghosszabbítják az 1-es villamost?
Rövidesen vasúthatósági engedélyt kaphat az 1-es villamos Lágymányosi hídon való átvezetését szolgáló beruházás, azt követően a tervek szerint a jövő év végétől a villamos már a Budafoki útig járhat - nyilatkozta Horváth Csaba főpolgármester-helyettes hétfőn az MTI-nek.
2009. szeptember 14. hétfő 21:23 - HírExtra
A szocialista politikus elmondta, hogy a Főpolgármesteri Kabinet hétfőn áttekintette az 1-3-as villamos vonalának meghosszabbítását célzó, 44 milliárd forintos beruházás előkészítését.
Horváth Csaba megerősítette az MTI azon értesülését, hogy a BKV már lefolytatott közbeszerzéseket a Lágymányosi hídon való jövő évi átvezetés megvalósítása érdekében annak ellenére, hogy a projekteknek még nincs európai uniós támogatási szerződése. A közbeszerzési eljárásokat csak az uniós támogatási szerződés októberi aláírása után tudja lezárni a BKV - jegyezte meg.
A városvezetés elé benyújtott javaslat szerint az 1-es villamos 2012 második felében jutna el a Budafoki úttól a Fehérvári útig, de az ehhez szükséges pénzügyi forrás még nem biztosított. A 44 milliárd forintos projekt keretében az 1-es villamos pályája a Budafoki útig, a 3-as villamosé pedig a ráckevei HÉV Pesterzsébet-felső megállóhelyéig húzódna. Ugyancsak a beruházás keretében új alacsonypadlós járműveket vásárolnának.
A Thököly út felújításával, a 4-es metró kelenföldi intermodális csomópontjával és az ideiglenes P+R parkolók kiépítésével kapcsolatos előterjesztésekről további egyeztetést igényelt a kabinet.
Az MTI információi szerint a városvezetés Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes előterjesztéséből arról értesült, hogy kényszerhelyzetbe kerültek a Thököly úti felújítással kapcsolatban. A fővárost ugyanis kötelezettségvállalás terheli egy olyan beruházással összefüggésben, amelynek nem biztosított a fedezete. A Thököly út Dózsa György út és Verseny utca közötti szakaszának felújításához több mint 600 millió forintra lenne szükség, az önkormányzat költségvetésében azonban nincs pénz a közbeszerzési eljárás megindításához.
A 4-es metrónak a kelenföldi intermodális csomópont térségét érintő kérdésköre kapcsán megfogalmazódott a kabinet ülésén, hogy további egyeztetésekre van szükség a kormányzattal, mivel a térség jelentős része állami tulajdonban van. Hagyó Miklós előterjesztésében egyebek közt indítványozta, hogy az előkészítő munkálatokkal a Parking Kft.-t bízzák meg véglegesen. A cég a főpolgármester-helyettes felkérésére eddig hatáskör és megbízás nélkül vett részt az előkészítésben. A kabinet további egyeztetést igényelt azzal, hogy inkább a BKV 4-es metróval foglalkozó projektigazgatóságára kívánják bízni ezt a feladatot.
Ismét tárgyalni kíván a kabinet Hagyó Miklós azon előterjesztéséről is, amelynek alapján a Margit híd lezárása kapcsán városszerte ideiglenes P+R parkolókat létesítenének. Ferenczi Tibor, a főpolgármesteri hivatal vállalkozási ügyosztályának vezetője a kabinet elé benyújtott előterjesztés kapcsán felhívta a figyelmet arra: az anyagból nem derülnek ki egyértelműen a Margit híd felújításához kapcsolódó ideiglenes parkolók helyszínei, megvalósításuk módja, finanszírozásuk. A Parking Kft. álláspontját tükröző anyag a hosszú távú P+R parkolók kialakításának, pályázatainak alternatíváit és azok jelenlegi állapotát vázolja.
Forrás: MTI