Határon átívelő közlekedési stratégia
Minél előbb létre kell hozni egy átfogó stratégiát a határon átnyúló infrastrukturális fejlesztésekről.
2009. szeptember 28. hétfő 21:16 - HírExtra
Baráth Etele, Matolcsy György (Fidesz) és Szászfalvi László (KDNP) képviselők önálló indítványának előadójaként a szocialista képviselő közölte: már elkészültek Magyarországon és a szomszédos uniós országokban is a nemzeti fejlesztési tervek, valamint a határon átnyúló együttműködések dokumentumai, azonban ezek nem alkotnak egységes rendszert.
Kiemelte: a határozat elfogadásával egy átfogó stratégiát lehetne kialakítani, amely egy európai rendszerben gondolkodva észak-déli, és kelet-nyugati közlekedési vonalakkal egészítené ki a jelenleg Budapest központú magyar infrastruktúrát.
Baráth Etele expozéjában hangsúlyozta: fontos, hogy a környező országok is egy határon átnyúló egységes infrastruktúra létrehozásában gondolkodjanak, ami jelentősen fellendítheti a Kárpát-medence országai közötti kétoldalú kapcsolatokat. A szlovák gazdasági bizottság legutóbbi magyarországi tárgyalásán már megígérte, hogy foglalkozik a kérdéssel - mutatott rá.
Hozzátette: a határozati javaslatban nem csak a közúti közlekedés fejlesztéséről van szó, hanem a vasúti vonalak korszerűsítéséről és a határokon átnyúló tömegközlekedés egységes tarifarendszerének kialakításáról is.
A kormány képviseletében Oláh Lajos, közlekedési, hírközlési és energiaügyi államtitkár kijelentette: a kormány egyetért az indítvánnyal és támogatja azt.
A határozati javaslat általános vitájában Göndör István, Kiss Ferenc (MSZP), Ódor Ferenc, Fónagy János, Hörcsik Richárd, Ékes József, Ivanics Ferenc és Firtl Mátyás (KDNP) szólalt fel, mindegyik képviselő egyetértett a határozati javaslat fontosságával és támogatta azt.
Forrás: MTI