Kasszasiker a 2012 című film
Világszerte 225 millió dolláros (40 milliárd forintos) mozibevételt hozott a hét végén Roland Emmerich 2012 című katasztrófafilmje; a Sony Pictures szerint ezen belül az észak-amerikai piac 65 milliós (11 milliárd forintos) jegyeladása nyugodtan tekinthető rekordnak.
2009. november 16. hétfő 10:53 - HírExtra
Emmerich korábbi katasztrófafilmjei is népszerűek voltak, az új jégkorszakot előrevetítő Holnaputánra a bemutató hétvégéjén 68,7 millió dollárért váltottak jegyet az Egyesült Államokban és Kanadában. A 2012 kasszáját ennek ellenére azért tartja mégis rekordnak a Sony, mert olyan filmről van szó, amely nem egy korábbi produkció folytatása, és forgatókönyve sem bestselleren alapult.
A 2012 igazi apokalipszist idéz meg: kontinensek süllyednek a tenger fenekére, s a menekülők egyetlen reménye, ha feljutnak valamelyik korábban titokban készített "Noé bárkájára".
"Olyan történet, amivel azonosulni tudnak a nézők. Az emberiség túlélésének története" - magyarázta Rory Bruer, a Sony forgalmazási főnöke.
A film a nemzetközi porondon is sláger volt: a franciák 17,2 millió dollárt adtak ki rá, az oroszok 15,3 milliót, a dél-koreaiak pedig 9,9 milliót.
Az észak-amerikai hétvégi kasszasikerlista második helyezettje a Karácsonyi ének lett 22,3 milliós (4 milliárd forintos) jegyeladással. A Jim Carey főszereplésével készült animációs Dickens-adaptáció a bemutatása óta eltelt tíz napban 63,3 millió dollárt (11,3 milliárd forintot) keresett a mozikban.
George Clooney háborús szatírája, a The Men Who Stare at Goats a harmadik helyen végzett 6,2 millióval (1,1 milliárd forinttal), negyediknek viszont meglepetésre a harlemi túlsúlyos tinédzserről szóló dráma, a Precious futott be 6,1 millióval (1 milliárd forinttal).
Az ötödik helyet a This Is It című Michael Jackson-film szerezte meg 5,1 milliós (911 millió forintos) jegyeladással.
Az észak-amerikai filmbevételek a tavaly ilyenkorihoz képest 6 százalékkal estek vissza (akkor az új Bond-film, a Quantum csendje dobta meg a kasszát), Paul Dergarabedian boxoffice-elemző azonban nem sopánkodott. Mint mondta: immár nyilvánvaló, hogy ha egy "nyári sikerfilmet" dobnak be az év folyamán bármikor a forgalmazásba, alkalmasint éppen akkora bevételt lehet elérni vele, mintha a nyári főszezonban mutatták volna be.
Forrás: MTI