A Mikulás gondjai
Egyre közeledik a Mikulás és ezzel a szeretet napja, de ezt a minden évben gyermekszívek várta ünnepet mostanság számos veszély fenyegeti.
2009. november 24. kedd 12:19 - szabó péter
Hány milliósra becsüli a Mikulás szolgáltatások piacát?
Ezt megítélni nagyon nehéz, mivel a Mikulás piac nagyon sokrétű, és nagyon szerteágazó. Véleményünk szerint a különböző promóciós Mikulásokkal (áruházban, plázában) illetve az iparághoz kapcsolódó ajándéküzlettel együtt egy komoly milliárdos piacról beszélhetünk, aminek a mikulásünnepség szervező cégek csak egy nagyon kis szeletét viszik el.
Véleménye szerint Önök mekkora szereplők? (Kutatásaim alapján úgy tűnik, hogy a Mikulásszolgálat, a Mikulás Alapítvány valamint Önök a legnagyobbak)
Erre vonatkozó kutatásaink nekünk nincsenek, de úgy reméljük, hogy a szakma élvonalába tartozunk az általunk nyújtott minőségi szolgáltatások alapján. A másik nagy előnyünk, hogy mi nem "castingolunk" Mikulásokat, hanem a saját műsorvezetőink, illetve ceremóniamestereink közül kerülnek ki az arra érdemesek. Ezek a munkatársaink jellemzően 8-10 éve dolgoznak velünk, és évtizedek óta dolgoznak a műsorvezetői szakmában.
Hígult-e a szolgáltatási szektor a válság hatására?
Sajnos ma mindenki Mikulás szeretne lenni, az összes munkanélküli színész, bohóc, és a szórakoztatóipar egyéb szereplői is megtalálják maguknak ezt a témát, és megpróbálják meglovagolni ezt a lehetőséget. Ezzel az egyedüli probléma az, hogy ide nem elég a jó előadásmód, hanem valóban jelenlévő gyerekszeretetre, türelemre és empátiára is szükség van. Sokan abba a hibába esnek, hogy nem interaktív, a meglátogatott gyermekek igényeit és személyiségét előtérbe helyező műsort tartanak, hanem fellépnek, nem is figyelve, vagy törődve azzal, hogy ez egy speciális közönség. Mi ezeket a vállalkozókat hívjuk megélhetési Mikulásnak.
Mennyiben érzik a megrendeléseken a válságot? Melyik szegmens rendel kevesebbet? (Céges, óvodai megrendelők, családok) Van-e esetleg olyan szegmens, ahol megnőtt a rendelések száma idén?
Leginkább a céges megrendeléseken érezzük a válság hatását. Sok cég - akik visszatérő megrendelőink - idén nem tart Mikulás rendezvényt, vagy ha igen, akkor csak jelképes mértékben. Rendelési volumen növekedésről sajnos egyik szegmensben sem számolhatunk be. A családi megrendelések is változó formát mutatnak. Az előző évek tapasztalata az volt, hogy minden család önmagának 1-2 gyermeknek rendelt Mikulást. Ebben az évben inkább összeállnak, és Mikulás Partikat szerveznek. Igaz ez egy kicsit drágább, de az egy családra jutó költségvonzata jóval alacsonyabb, így gazdaságosabb megoldás.
Az influenzajárvány visszaveti-e a megrendelési kedvet?
Sajnos a gazdasági válságon túl az influenza járvány is sújtja ebben az évben a Mikulás szolgáltatókat, így a
MikulásCentrumot is. Leginkább az influenzára hivatkozó lemondások száma növekedett meg az elmúlt napokban.
Vannak-e trendek a szolgáltatásban? Mit kedvelnek a megrendelők?
Minden évben kicsit más a Trend. Mind külalakban, mind tartalomban. Az oroszos, hosszúköpenyes Mikulásokat keresik még mindig leginkább, de van már arra is példa, hogy az amerikai rövidkabátos köpenyt kérik a megrendelőink. Tartalmi szempontból divatba jöttek a felnőtt Mikulás rendezvények, ahol a Mikulás a felnőtteket gyermekként kezelve, az ajándékért dalocskát, verset kérve örvendezteti meg. Nagyon divatos az interaktív zenés Manó Duó, illetve Manó Trió Mikulásváró műsorunk, illetve ebben az évben a gyermekeknek szánt bűvész műsor is, ami szintén zenés, illetve élő igazi szelíd galambok is részt vesznek benne.
Hány Mikulással dolgoznak? Mik az elvárások a jelentkezőkkel szemben? Mekkora a fluktuáció?
Cégünk, a MikulásCentrum mindig a megrendelők elvárásainak megfelelő létszámmal dolgozik, amit a meglévő műsorvezető állományunkból megnövekedett igény szerint tudunk feltölteni, pótolni. Cégünk speciális helyzete miatt nincsen fluktuáció, van olyan megrendelőnk aki öt éve az Ő kedvenc Mikulását rendeli vissza.