S&P: negatív figyelőlistán matad a MÁV
Továbbra is negatív figyelőlistán tartja a MÁV spekulatív, "BB" szintű cégadósi besorolását a Standard & Poor's, tekintettel az állami finanszírozásról még folyó tárgyalásokra.
2010. február 19. péntek 20:45 - HírExtra
A nemzetközi hitelminősítő pénteken Londonban közölte: a magyar vasúttársaság és a kormány képviselőivel tartott megbeszéléseiből az derült ki számára, hogy a felek változatlanul tárgyalnak a MÁV várható veszteségeinek fedezésére szolgáló potenciális kormányzati pénzügyi támogatás formájáról és mértékéről. A jelenlegi "BB" besorolás az S&P azon feltételezésére alapul, hogy a MÁV továbbra is kap kormányzati támogatást, és hozzájut a szükséges mennyiségű hitelekhez is - áll a hitelminősítő elemzésében.
A cég közölte: a MÁV tavaly október óta érvényes figyelőlistás státusát az áprilisi magyarországi választásokig várhatóan feloldja minősítési döntéssel. Ha addig a Standard & Poor's számára nem válik teljesen egyértelművé a kormányzati támogatás mértéke, akkor az az aggály merül fel, hogy - tekintettel az új kormány megalakulásához és a kormányprogram kialakításához szükséges időre - késhet a MÁV pénzügyi támogatásáról szóló döntés, és ez ronthatja az S&P-nek a magyar cég hitelképességéről alkotott megítélését - áll az elemzésben.
A Standard & Poor's közölte: a MÁV-ra érvényes jelenlegi besorolás erőteljesen függ a hitelminősítő által feltételezett mértékű kormányzati támogatástól. Ha az S&P e támogatás gyengülését érzékeli, akkor lehetségessé válik a leminősítés - fogalmaz az S&P elemzése.
A cég tavaly áprilisban rontotta a spekulatív sávon belül a jelenlegi szintre a MÁV hosszú futamú adósbesorolását a magyar szuverén adósosztályzat néhány nappal korábbi visszaminősítése nyomán.
A "BB" besorolás két fokozattal marad el a még befektetésre ajánlott közepes "BBB" sáv alsó szélétől, a "BBB mínusz"-tól, amellyel az S&P a hosszú futamú magyar szuverén adósbesorolást jelenleg nyilvántartja.
A két fokozatnyi különbséget a Standard & Poor's a MÁV tavalyi osztályzatrontásához fűzött elemzésében azzal indokolta, hogy nincsenek közvetlen állami garanciák a vasúttársaság teljes adósságára, és a MÁV-nak nyújtandó pénzügyi támogatás sem egyértelműen garantált.
Forrás: MTI