A NASA is vizsgálja a Toyotát
Az amerikai űrkutatási hivatal (NASA) és az Amerikai Tudományos Akadémia is csatlakozik ahhoz a kormányzati vizsgálathoz, amellyel azt próbálják kideríteni, hogy mi okozhatja egyes Toyota modelleknél a vezető akarata ellenére történő felgyorsulást.
2010. március 30. kedd 15:00 - HírExtra
A japán vállalat eddig több mint 8 millió járművét hívta vissza világszerte, ebből mintegy 6 millió darabot az Egyesült Államokban rendeltek be átvizsgálásra.
A NASA elektronikai kutatói az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság (NHTSA) szakértőinek igyekeznek segíteni a gépjárművek akaratlan gyorsítását okozó elektronikai összefüggések feltárására.
Az akadémia szakértői egyidejűleg 15 hónapig tartó vizsgálatsorozatba kezdenek, amelynek keretében áttekintik a gázpedálok elektronikai problémáit, és javaslatokat dolgoznak ki a kormányzatnak, hogy miként lehet biztonságosabbá tenni a gépjárművek elektronikus vezérlő rendszereit.
"Véleményünk szerint külső szakértők, illetve új vizsgálati módszerek bevonásával talán sikerülhet kideríteni, hogy az elektronikai rendszerek szerepet játszottak-e a járművek akaratlan gyorsulásában" - mondta Ray LaHood amerikai közlekedési miniszter.
A törvényhozók közül néhányan korábban azért kritizálták a közlekedésbiztonsági hatóságot, mert az első visszahívások óta még mindig nem sikerült megnyugtató magyarázatot találni a meghibásodások okaira.
"Az autógyártók már rég az elektronika világába léptek, amikor az NHTSA még mindig csak a mechanikában gondolkodik" - mondta Henry Waxman kaliforniai demokrata képviselő.
A Toyota szerint a probléma mechanikai jellegű, a visszahívott autókon mindössze egy fémalátét behelyezésével meg tudták szüntetni a gázpedálok beragadását. A javítások után azonban továbbra is érkeznek panaszok az önmaguktól gyorsuló Toyotákra.
Az új vizsgálatokkal most az autók szoftvereit és a fedélzeti számítógépek alkatrészeit is vizsgálat alá vonják. A szakértők a felmérés eredményeit, illetve a feltárt problémák megoldási javaslatait várhatóan 2011 közepén teszik le az NHTSA asztalára.
A két tanulmány költségvetése mintegy 3 millió dollár (591 millió forint), ami már tartalmazza a teszteléshez szükséges járművek beszerzését is.
Forrás: MTI