Nemzetközi reklámdíjat nyert egy önkormányzatunk
Pokorni Zoltán, a Hegyvidék polgármestere által kezdeményezetett, és a XII. kerületi ACG, Young&Rubicam, illetve Well reklámügynökségek összefogásával megvalósult „Hegyvidéki ZebraFest” kampány nyerte idén az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (EACA) által alapított nemzetközi reklámszakmai verseny (EACA CARE) első helyezését a „Lokális és Regionális Intézmények, Kampányok” kategóriában.
2010. május 4. kedd 14:45 - HírExtra
Hasonló nemzetközi elismerést magyarországi önkormányzat még nem kapott, így az EACA CARE első helyezése nemcsak szakmai szempontból mérföldkő.
Az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (EACA) 2008-ban indította útjára a társadalmi célú kommunikáció területére fókuszáló EACA CARE díjat (EACA CARE Awards for Social Marketing Campaigns). A kétfordulós verseny döntőjébe 12 országból, 6 kategóriában, összesen 19 pályaművet válogatott be idén a szakmai zsűri. Ebből a mezőnyből lett kategória győztes a „Hegyvidéki Zebrafest” elnevezésű közlekedésbiztonsági kampány, amely 2009. tavaszán meghatározó látványossága volt Budapest XII. kerületének.
A kampány célja a kerületben található gyalogos-átkelőhelyek biztonságának növelése volt, miután Magyarországon sajnos komoly probléma az, hogy az autósok nem lassítanak és állnak meg a zebráknál, nem figyelnek a gyalogosokra, minek következtében gyakoriak a zebrán történő gázolásos balesetek. A problémát felismerve Pokorni Zoltán polgármester a kerületben dolgozó három, a magyar marketing-kommunikációs szakmában elismert reklámügynökség segítségét kérte egy figyelemfelkeltő kampány kidolgozására. A jó ügy érdekében az üzleti szférában egyébként konkurens ügynökségek egyedülálló módon összefogtak és a közös siker érdekében együttműködve, egymást segítve vettek részt a munkában. A kreatív ötletet és a kommunikáció kulcs elemeit az ACG dolgozta ki, a Well Reklámügynökség felelt a BTL megoldásokért, a Young and Rubicam pedig az online felületeket tervezte.
Mindenki benne
A Hegyvidéki Zebrafest népszerűségét jól példázza, hogy Pokorni Zoltán kérésére teljes kerületi összefogást és támogatást kapott, hiszen 19 hegyvidéki iskola tanárai és lelkes tanulói is aktívan részt vettek az ötlet kivitelezésben. A programban résztvevő iskolák egy-egy közel életnagyságú zebrát alkottak, melyeket az iskolákhoz legközelebbi forgalmas átkelőhelyeken állítottak ki.
A kampány kulcs-üzenete: „LASSÍTS ÉS VIGYÁZZ A ZEBRÁINKRA, MERT EZZEL VIGYÁZOL RÁNK ÉS GYERMEKEINKRE!”, illetve szlogenje: „LASSÍTS ÉS LÁTHATOD!” – vitathatatlanul célba ért, a kampány hatására ugyanis mérhetően javult a közlekedési morál a kerületben. A gyerekek rajzaival és üzeneteivel megfestett műanyag zebrák tehát teljesítették küldetésüket, kiálltak a gyalogosokért olyannyira, hogy több vidéki önkormányzat mellett határon túli települések is jelezték, szívesen átvennék a program megvalósítását.
Blaskó Nikolett, az ACG ügyvezető igazgatója miután értesült az EACA-zsűri döntéséről így fogalmazott: „Nagyon jó érzés, hogy már másodszor sikerül első helyezést elérnünk egy ilyen fontos nemzetközi, szakmai megmérettetésen, de ennél sokkal fontosabb, hogy a közreműködésünkkel megvalósult kampány hatására ténylegesen javult a közlekedési morál a XII. kerületben és tudtommal azóta sem történt halálos gázolás a zebrákon. Ezúton is szeretném megköszönni szakmai partnereink, a Young és Roubicam és a Well Reklámügynökségeknek közreműködését a kampány kivitelezésében, és különösen nagy köszönetet mondani a XII. kerületi Polgármesteri Hivatalnak, hogy felkarolta és menedzselte az ötletet, illetve a Zebrafesztiválban közreműködő több száz iskolásnak, pedagógusnak, szülőnek. Remélem lesz még lehetőségünk együtt dolgozni az Önkormányzattal, reklámszakmabeli kollégáinkkal hasonló, a közérdeket szolgáló kezdeményezésekben.”
Mindenki ismeri
Pokorni Zoltán, a kerület polgármestere kiemelte, hogy ezzel a kezdeményezéssel, egy helyi, kerületi ötlettel tudtak országosan ismertté tenni egy szinte mindenkit érintő problémát. A kampány sikerét jelzi, hogy a Hegyvidéken élők több mint 90 százaléka találkozott a programmal és egyhangúan támogatták az Önkormányzat közlekedésbiztonság érdekében végzett munkáját. Pokorni Zoltán hozzátette, hogy a Zebrafest program budapesti, sőt országos társadalmi célú kampánnyá is bővíthető a jövőben.
Az alkotók, valamint a megvalósításban tevékeny szerepet vállaló XII. kerületi Polgármesteri Hivatal képviselői június 23-án vehetik át a díjat Brüsszelben, az Európa Parlament épületében.