Sör helyett, vízben oldott ásványok
A Szentkirályi Kft. kereskedelmi igazgatójával, Csikesz Csabával beszélgettünk, hiszen nyár van, és ilyenkor az ásványvíz a legkelendőbb frissítő. Megtudtuk tőle, milyen a Szentkirályi Kft. egy napja.
2010. július 14. szerda 12:23 - Tamási Ágnes Anna
Az utóbbi évtizedben a
Szentkirályi Kft óriási céggé nőtte ki magát. Ezen nem is kell csodálkozni, hiszen mind termékben, mind csomagolásban: ember- és környezetbarát.
Sőt mi több! Példaként is lehet említeni , hiszen a májusi árvíz sújtotta településeknek is az elsők között segített: 3,5 millió forint értékben, 54 ezer liter ásványvizet jutatott az árvízkárosultaknak.
A Szentkirályi Kft kereskedelmi igazgatója, Csikesz Csaba mesélt a cégről:
Mennyi ásványvíz fogy el egy héten?
A szezonban, június-július hónapokban, körülbelül négy, négy és fél millió liter ásványvízet értékesítünk.
Mennyi terméket szoktak önöktől rendelni?
A rendeléseink száma az előszezonban, már jelentős mértékben kezd emelkedni, a csúcsszezonra azonban a tavaszi időszakra jellemző volumenek duplájára kapunk megrendeléseket.
Milyen eljárást alkalmaznak a víz csomagolásánál?
1,5 l. és 0,5 l. kiszerelésű PET- palackban értékesítjük a termékeink jelentős részét, de van tizenkilenc literes Szentkirályi és
Emese ballonos ásványvíz termékünk is. A legújabb kiszerelésű, csepp formájú, öt literes Szentkirályi ásványvizeink értékesítését, 2009. december közepén kezdtük el, és szerencsére egyre többen keresik ezen termékünket is az áruházak polcain. A Horeca piac számára 0,25, 0,33, és 0,75 literes üvegekben kínálunk alternatívát.
Milyen reklámkampányokat készítenek a víz eladása érdekében?
A kommunikációnk jelentős része a televíziós megjelenésekben realizálódik. Mivel a vásárlások során a fogyasztók 70 százaléka, a polcok előtt dönti el, hogy mely ásványvizet kívánja megvásárolni, ezért komoly hangsúlyt fektetünk a trade marketing tevékenységünkre is: az eladás, és az értékesítés megnőtt az utóbbi időszakban a hazai láncos kategóriában.
Hogy kell elképzelni Szentkirályi Kft egy napját?
Az ásványvízről dióhéjban
Az ásványvíz olyan víz, amely ásványokat és egyéb oldott anyagokat tartalmaz, amelyek sajátos ízt és gyakran gyógyhatást kölcsönöznek neki. Mélyen fekvő, szennyezetlen rétegekből kerül a felszínre.
Forrás:wikipédia
Nyáron, a szezon során, a megemelkedett ásványvíz igényekre való tekintettel, két- három műszakban folyik a termelés. A
Krones AG palackozó a legnagyobb töltősorunk, amely huszonöt-ezer palack per óra kapacitású, és így lényegében folyamatosan nagy mennyiségű terméket tudunk előállítani, megfelelve ez által a megemelkedett szezonális kereskedelmi igényeknek.
Mennyire érzik telítettnek a piacot?
Az elmúlt években az alkoholmentes italok piacán az
ásványvíz kereslete dinamikusan fejlődő tendenciát mutat. A tavalyi évben is a gazdasági válság ellenére közel öt százalékos növekedést produkált a piac a 2008-es évhez képest, és éppen ezért sok kisebb cég indul el ebben a fregmensben. Nem olyan könnyű betörni a piacra, de folyamatosan vannak új szereplők, és sajnos vannak olyan termékek, amelyek kivezetésre is kerültek emiatt. Ami megfigyelhető a tavalyi évben, és idén a szezon kezdetekor, hogy az olcsóbb termékek, tehát a saját márkás, és az első áras kategóriájú ásványvizek forgalma növekedett az elmúlt esztendőhöz képest.
Most Puskás Ferenc a reklámarca a terméknek. Mi alapján választják ki a hírességeket?
Mindenképpen törekedünk arra, hogy olyan személyiséget találjunk, aki nem egy megosztó személyiség. Ilyen volt a korábbiakban Zséda, aki abszolút pozitív kisugárzású, és megítélésű személy volt, illetve a futball világából a jól ismert Figo, aki szintén egy negatív alűröktől mentes egyéniség. 2010 év során, Puskás Ferenc a „legenda” választása véleményünk szerint tovább erősítheti, az eddigi Szentkirályi ásványvíz által képviselt pozitív értékeket, üzenetet.