Az automata ajánlata
Vásárlóra szabva ajánlja frissítőit az új japán dobozosüdítő-automata, amely nemhez és életkorhoz igazodva tesz javaslatot a megfelelő ital kiválasztására.
2010. november 15. hétfő 12:36 - HírExtra
Az arcfelismerő technológiával felszerelt masina annyira népszerű, hogy a tesztelésre kiállított prototípust háromszor többen keresték, mint a hagyományos automatát.
A dobozos italokat árusító készülék nagyméretű érintőképernyőt és a vásárló felismerésére tervezett szenzorokat tartalmaz. Az italra váró vásárló elemzése után a kijelzőn jelennek meg az ajánlott italok listája.
A választék napszaktól és az időjárástól függően is változik. A gépet fejlesztő JR East Water Business társaság - amely a kelet-japán vasúttársaság leányvállalataként üzemel - a kínálat kialakításánál a helyi italfogyasztási szokásokat vette figyelembe.
"Ha a vásárló férfi, nagy valószínűséggel dobozos kávé lesz az ajánlat, az ötven év körüli vásárlóknak pedig elsősorban zöldteát javasol a készülék" - magyarázta a fejlesztőcég szóvivője.
A huszonéves nőknek teát, vagy valamilyen édesebb italt kínál a gép, miután ez a korosztály a piackutatások alapján is az ilyen frissítőket kedveli.
Az új automatából egyelőre még csak egyet teszteltek az egyik forgalmas tokiói állomáson. A kedvező visszajelzések alapján a héten további ötöt helyeznek majd üzembe. Másfél éven belül mintegy 500 italajánló automata üzemelését tervezik Tokióban és az elővárosi állomásokon.
Forrás: MTI