Legfölebb ha midibuszon
Az Orangeways nyerte meg a BKV midibusz-üzemeltetési tenderét, így magyar gyártmányú járművek közlekednek majd számos vonalon.
2010. november 19. péntek 16:21 - HírExtra
A közlemény szerint a társaság Webasto S91 típusú, Euro 5-ös, alacsonypadlós, légkondicionált buszokat biztosít, amelyek 2011 végéig fokozatosan állnak forgalomba, felváltva a jelenleg közlekedő 16 éves Ikarus 405 típusú midibuszokat.
A negyven új jármű a várban (16, 16A, 116), a gellérthegyi 27-es vonalon, a békásmegyeri lakótelep buszvonalain (143, 186, 243), a budai hegyvidék egyes járatain (39-es, 191-es, 237-es, 251-es járatok), továbbá a 100-as, a 117-es, a 183-as és a 203-203A buszvonalakon állnak forgalomba.
Hétvégén ezeken kívül a 118-as, a 121-es, a 137-es, a 141-es, a 165-ös és a 175-ös vonalon is az új midibuszok közlekednek majd.
A BKV közölte, a beszerzésen a legalacsonyabb üzemeltetési költséget ajánló szolgáltató kiválasztása volt a szempont, az Orangeways által megajánlott díj a BKV-nak egy év alatt akár több száz millió forintos megtakarítást is lehetővé tesz a jelenlegi üzemeltetési költségekhez képest. Az új buszok üzemeltetése ugyanis kilométerenként 379 forint, míg a 405-ös Ikarusoké 541 forint.
A nyertes ajánlattevővel, - illetve annak visszalépése esetén a második legkedvezőbb ajánlatot tevő VT Transman Kft.-vel - hatéves szerződést köt a BKV Zrt.
A szerződésben szabályozták, hogy utasforgalomtól függően akár 150 százaléknyi pluszkapacitást is rendelhet a BKV, amelyet midi-, szóló-, vagy csuklós busszal kell megoldani.
Ha a járatkimaradások száma meghaladja a 3 százalékot, a szerződést 30 napon belül felmondhatja a BKV. Jelenleg a midibuszos vonalakon 10 százalék feletti a járatkimaradások száma.
A kiszervezés miatt járművezetői elbocsátást a BKV nem tervez.
Korábban a BKV midibuszaival nagyon sok probléma volt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság többször is bevonta több jármű engedélyét a műszaki hiányosságok miatt. A járművek üzemeltetéséről szóló tendert még 2009-ben írták ki, majd többször visszavonták.
A Webasto S91-est, amely Rába alvázra épül, és Magyarországon szerelik össze, a BKV 2008-ban már tesztelte a 10-es vonalon. A jármű először 2009. február 1-jén állt menetrendszerű forgalomba Gyömrőn, és több városban (Miskolcon, Pécsett, Hévízen, Keszthelyen) is tesztelték.
Forrás: MTI