Az új médiaszabályozás nem tesz keresztbe a reklámpiacnak
Nem rendezi át a reklámpiacot a most nyilvánosságra hozott médiatörvény-tervezet - mondták a tihanyi Korrektúra 2010 médiakonferencia egyik keddi kerekasztal-beszélgetésén az RTL Klub, a TV2 és a Magyar Televízió illetékesei.
2010. november 23. kedd 20:04 - HírExtra
Az új rendelkezéseknek "inkább korrekciós hatást" tulajdonított Kovács Krisztián, a TV2 kereskedelmi igazgatója. Egy kérdésre válaszolva jelezte: örültek volna, ha a közszolgálati médiumok a jövőben nem sugározhatnak reklámot, hiszen így nagyobb bevétel jutott volna nekik.
Osztotta az utóbbi véleményt Vidus Gabriella, az RTL Klub reklámlehetőségeit értékesítő R-Time ügyvezető igazgatója, megjegyezve, az új szabályozás nem jelenti azt, hogy a mostaninál több pénz lesz a hirdetési piacon.
Mint mondta, a formálódó új rendszerben vannak homályosan körülírt területek, ilyen például a termékelhelyezés témája, de ezeket a kérdéseket az elmúlt másfél évtizedben már alaposan körüljárták, kitapasztalták, hogy mit szabad, illetve mire vevő a piac.
Schatz Péter, az MTV üzleti és termékfejlesztési igazgatója a termékelhelyezés kapcsán arról beszélt: ez már a jövő lekérhető szolgáltatásokat kínáló médiájának technológiája, amely azt célozza, hogy "a néző a reklámot ne tudja kikerülni".
"Ennek a törvényjavaslatnak a közszolgálat egyértelmű nyertese, gazdasági tekintetben is" - mondta.
Más szempontból tekintett a kérdésre Somlói Zsolt, a Mindshare médiaügynökség ügyvezető igazgatója, megjegyezve: néhány gyógyszergyárat leszámítva nem vonz el szignifikáns reklámpénzt a Magyar Televízió.
Hozzátette: Magyarországon 1997 óta folyamatosan csökkentek a tévés reklámárak, kivételt csak a 2002 és 2004 közötti időszak jelentett. Így Magyarországon ma harmadannyi pénzből lehet elérni egy nézőt, mint a cseh piacon.
Forrás: MTI