Újra járnak a repülőgépek
A kedd hajnali órákban kezdődött váratlan havazás miatt elrendelt kényszerszünet után ismét indít és fogad légi járatokat a frankfurti repülőtér.
2010. december 21. kedd 17:51 - HírExtra
A kedd hajnali órákban kezdődött váratlan havazás miatt elrendelt kényszerszünet után ismét indít és fogad légi járatokat a frankfurti repülőtér. Mint a legnagyobb német repülőteret üzemeltető cég, a Fraport szóvivője az ARD televízióban elmondta, a 9 óráig tartó zárlat a meteorológia előrejelzése dacára bekövetkezett sűrű havazás következménye. Olyan síkossá váltak ugyanis a kifutópályák, hogy nem volt szavatolható a landoláshoz szükséges minimális súrlódási tényező a repülőgépek kerekein.
Négyórás megfeszített munkával azután sikerült hómentessé tenni legalább az egyik pályát, így kilenc órára valamelyest javult a helyzet a frankfurti reptéren. A déli óráktól kezdve már az összes kifutópálya üzemelt. A reggeli zárlat következtében azonban több mint 400 járatot kellett törölni, számos repülőgép pedig csak késéssel szállhatott fel. Az utóbbi napokban kialakult káosz elsődleges okát a szóvivő néhány nagy forgalmú európai repülőtér (Amszterdam, London, Párizs) zárlatában, illetve fogadóképtelenségében jelölte meg.
A vasúti közlekedésben is fennakadások vannak, ezért a német vasúttársaság (DB) személyszállításért felelős igazgatója a legnagyobb példányszámú napilapban kért bocsánatot kedden az utazóközönségtől. Ulrich Homburg a Bildnek nyilatkozva közölte: a vasút mindent megtesz annak érdekében, hogy karácsony estéig valamennyi ügyfelét eljuttassa úticéljához. E célból pótlólagos személyzetet állított munkába.
Winfried Hermann, a Zöldek közlekedéspolitikai szóvivője a Deutschlandfunk rádiónak adott keddi interjúban azokat a takarékossági intézkedéseket okolta a jelenlegi kaotikus állapotokért, amelyeket a vasúttársaság hozott az utóbbi években a DB tőzsdére vitelének előkészítésekor. A sínhálózat karbantartása és új vasúti szerelvények gyártása terén olyan mértékű lemaradás alakult ki, amelyet nehéz lesz rövid időn belül ledolgozni - vélekedett Hermann.
A német közutakon sem normalizálódtak még a közlekedési viszonyok, a legtöbb balesetet és torlódást elakadt, felborult vagy az úttesten keresztbe fordult tehergépkocsik okozzák. Emiatt a rendőrségi dolgozók szakszervezete azt követeli, hogy havas, jeges útviszonyok esetén rendeljenek el 50 kilométer/órás sebességkorlátozást a 7,5 tonnánál nehezebb teherjárművek számára. Emellett arra is szükség volna, hogy a tél hónapokban általános előzési tilalom lépjen hatályba valamennyi tehergépkocsi számára - hangoztatta Rainer Wendt, a rendőrszakszervezet elnöke. A német fuvarozók szövetségének elnöke a Deutschlandfunk rádiónak nyilatkozva megfontolandónak nevezte, hogy kemény télies időjárás esetén legyen kötelező hólánc használata teherautókon.
Forrás: MTI