Minél öregebb, annál kevesebb vírtuális barát
A húszas éveikben járó brit fiataloknak átlagosan több mint ezer, míg az ötven, vagy annál idősebb honfitársaiknak csak kevesebb mint húsz barátjuk van a Facebook-hoz hasonló közösségi oldalakon - állapította meg egy új tanulmány.
2011. május 26. csütörtök 10:57 - HírExtra
A Facebook generációs szakadást jelzi, hogy egy átlagos 22 éves brit fiatalnak legalább ötvenszer több virtuális barátja van, mint az ötvenes éveikben járó felhasználóknak, annak ellenére, hogy a Facebookhoz hasonló közösségi oldalak az idősebb generáció körében is népszerűek.
Az Intersperience nevű fogyasztói kutatócsoport vezetésével készült vizsgálat egyértelmű összefüggést mutatott ki az életkor és az online barátok száma között. Az eredmények szerint a 13 és 16 éves közötti korosztály tagjainak átlagosan 450 - a lányoknak a fiúknál valamivel több - barátjuk van a közösségi oldalakon.
A harmincas éveikben járó britek online ismerőseinek száma 100 és 200, a negyveneseké 50 és 100 között mozog. Az ötvenes, vagy annál idősebb - a felmérés legidősebb résztvevője hetven esztendős volt - korosztályba tartozók átlagosan húsz, vagy annál kevesebb online baráttal rendelkeznek.
"A kutatásunk azokra a brit társadalomban bekövetkezett alapvető változásokra világít rá, amelyeket a digitális korszakba való belépés hívott életre" - mondta Paul Hudson, az Intersperience vezetője. "Ma már Nagy-Britannia lakosságának a fele fent van a Facebookon, és a közösségi oldalakon való jelenlét újjászervezi a társadalmat. A közösségi média kontextusában a +barátság+ mást jelent a húszas, és mást az ötvenes éveikben járó felhasználóknak" - idézte Hudsont a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása (www.telegraph.co.uk).
Hudson hozzátette: "A közösségi oldalakon való aktivitás csak az egyik példája annak, hogy a különböző társadalmi csoportok milyen ütemben alkalmazkodnak a digitális korszakhoz. A közösségi oldalak tekintetében a kor a meghatározó tényező, de más esetekben valami más lehet az. A kutatásunkból kiderül, hogy a fogyasztók különböző irányvonalak mentén csoportosulnak, és az új technológiák iránti fogékonyság, illetve a használatuk egyre meghatározóbb eleme lesz annak, hogy az emberek milyen szinten tudnak alkalmazkodni a digitális korszakhoz."
Az eredményeket Sheryl Sandbergnek - a Facebook második emberének - Nagy-Britanniába tett látogatásával egy időben hozták nyilvánosságra. A London School of Economics közönsége előtt tartott szerdai előadásában a Facebook operatív vezérigazgatója arról beszélt, hogy a közösségi oldal miként formálta át az emberi kapcsolatokat, illetve a barátságokat.
Forrás: MTI