Izgalmas magyar startup cégek Madridban
Mobiltelefonnal vezérelhető kapuk, online programozói képzés és foglalkoztatási támogatás, egyedi hírlevélszerkesztő - ezekkel a szolgáltatásokkal és termékekkel mutatkozik be három magyar startup cég Dél-Európa legnagyobb startup seregszemléjén, a South Summiton, amely péntekig tart Madriban.
2016. október 7. péntek 08:36 - HírExtra
"Nagyon jó, hogy tudunk beszélgetni hasonló fázisban lévő cégekkel, vagy olyanokkal, akik már előttünk vannak pár lépéssel. Rendkívül hasznos számunkra, hogy ezzel a szakmai közeggel tapasztalatot tudunk cserélni, és visszaigazolást kapunk arról, hogy mi működik, mi nem" - hangsúlyozta Hári Judit, a Nold Technologies marketing menedzsere az MTI-nek csütörtökön kifejtve, hogy miért van nagy jelentősége számukra ennek a nemzetközi kiállításnak.
Mint mondta, vállalkozásuk, amely egy bluetoothos kapunyitó applikációval vesz részt az eseményen, viszonteladókat és üzleti partnerkapcsolatokat is remél a három napos madridi rendezvénytől.
P. Tóth András, a CodeBerry nevű cég alapítója azt emelte ki, hogy a főként spanyol és dél-amerikai piacra fókuszáló South Summit, a nemzetközi együttműködések keresése mellett jó alkalom a konkurencia feltérképezésére is.
Ők gyakorlati oktatáson alapuló, több nyelven elérhető, online programozói képzésüket mutatják be, melynek keretében a végzett tanulóik elhelyezkedését is segítik. Madridban például épp ehhez keresnek spanyol partnercégeket.
A harmadik magyar vállalkozás, az EDMdesigner csapat viszont minél szélesebb körben szeretne olyan felhasználókat találni, aki tesztelik a még úgynevezett validálási fázisban lévő terméküket, amely egy 15 nyelven elérhető, személyre szabható, egyedi marketing e-mail és hírlevélszerkesztő - mondta Pokornyik Roland, vezérigazgató.
A magyar cégek az eseményre a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) InnoTrade programján keresztül jutottak ki, amely 2015 végén indult azzal a céllal, hogy a globális piacot célzó, legalább prototípussal és világos célrendszerrel rendelkező ígéretes innovatív vállalkozások számára kiállítási lehetőséget biztosítson neves nemzetközi rendezvényeken, startup eseményeken.
"A köztudatban Dél-Európa nem szerepel meghatározó startup régióként, azonban a South Summit kiválóan prezentálja, hogy kontinensünkön a London-Berlin-Helsinki háromszögön túl is vannak fontos startup központok" - értékelte a rendezvényt Marozsi László, az InnoTrade program vezetője, aki szerint az esemény jelentőségét mutatja az is, hogy olyan nemzetközi színtéren is meghatározó vezetők tartanak előadást, mint például John Ridding, a Financial Times vezérigazgatója, vagy épp a több száz millió felhasználóval rendelkező LinkedIn társalapítója és alelnöke, Allen Blue.
Az idén ötéves South Summitra mintegy hétezer látogatót várnak a szervezők, köztük több mint háromezer innovatív vállalkozást és mintegy ötszáz befektetőt.
Forrás: MTI