A legtöbb ember nem szereti a konfliktusokat, viszont azok elkerülése még nagyobb nehézséget okoz. Mind a munkahelyi, mind a személyes problémák és nézeteltérések megfelelő kommunikációval kezelhetőek, de egyáltalán nem mindegy, hogyan! Íme, 4 tipp Debra Bentontól, az Entrepreneuer.com szerzőjétől.
2017. november 15. szerda 06:12 - HírExtra
1. A nagy konfliktusok sok kicsiből állnak össze!
Olyan ez, mint egy nagy hálózat: kívülről hatalmasnak és bonyolultnak mutatja magát, miközben belülről apró, figyelmen kívül hagyott problémákból épül fel.
2. Érzelemvezérelt döntések helyett törekedj racionális megoldásra!
Egy konfliktushelyzetben az érzelmek felszínre engedése csak olajt jelent a tűzre. Ahhoz, hogy a közös cél érdekében helyesen dönts, tiszta fejjel, érzelmi befolyás nélkül kell gondolkodnod.
3. Légy nagylelkű!
A konfliktuskezelés első periódusaiban talán a legfontosabb az, hogy jó hallgatóság légy. Bárki vagy bármi is okozta a nehézségeket, először meg kell értened az érintettek személyes álláspontját. Ítélkezés és hibáztatás helyett maradj higgadt és megértő!
4. Légy őszinte!
Az emberek akkor fogják igazán megérteni, hogy mi is volt a probléma forrása, ha teljes képet kapnak a kialakult helyzetről. Erre megéri több időt szánni!
„Gyakran alulértékeljük a problémákat, és nem számolunk a halogatás következményeivel. A konfliktuskerülés visszafordíthatatlan, negatív helyzeteket teremthet az üzleti életben.” – Avidor András networking szakértő fontosnak tartja az őszinte kommunikációt, a tudatos, egymást segítő jövőszemléletet. „Nem véletlenül követi az „Aki ad, az nyer”®! filozófiát a világ legnagyobb, tudatos üzleti kapcsolatépítéssel foglalkozó szervezete. Nálunk az az elv, hogy az üzletemberek bizalmi környezetben találkozzanak, akik minden helyzetben egymás támogatására törekednek.”
Forrás: Ferling