A Momentum közleménye:
"A Momentum TizenX-ben már régóta aggódva figyelik a Fidesz és a Kormányzat ámokfutásait ifjúságpolitikai téren. A sokat és jogosan kritizált oktatás fejlesztésében a kormánypárt nem hajlandó érdemi előrelépést tenni, pedig sok esetben nem igényelne milliárdokat egy-egy jövőbe mutató intézkedés.
A kampánynyitó sajtótájékoztatón a TizenX elnöke, Béres Péter kifejtette, hogy a középiskolások között egyértelműen megfigyelhető tendencia, hogy egyre tovább maradnak ébren, a jelenlegi korai iskolakezdés mellett is egyre később fekszenek le. Egyértelműen látszik, hogy most sem hatékony a 0-1. órában a munka, sokan 1 órája sincsenek ébren, amikor beülnek az iskolapadba. Tudományosan kimutatható, hogy a 9 órás kezdés mellett jóval magasabb a diákok teljesítménye. A koncentráció, a teljesítmény javítása mellett pedig olyan egyéb indokok is a későbbi iskolakezdés mellett szólnak, mint hogy a kevés alvás növeli a depresszió, az elhízás kockázatát is.
“Miközben folyamatosan emelkedik az egészségtelenül alvók száma a Fidesz nem tesz semmit a diákokért, holott akár egy órával több alvás is már jelentősen növelhetné a tanulók iskolai teljesítményét. Szerintünk az oktatásnak a diákokról, és nem a NAT-ot rájuk erőltető Minisztériumról kell szólnia. Azt gondoljuk, hogy a 9 órás iskolakezdés fundamentális eleme a diákközpontú, hatékony oktatásnak.”
A sajtótájékoztatón a Momentum elnökségi tagja és oktatáspolitikusa, Tóth Endre az aktuális járványhelyzetre és a kormány ezzel kapcsolatos hanyag munkájára hívta fel a figyelmet egy olyan eljárási protokollt javasolva, mellyel az oktatási intézményekben el lehet kerülni a nagyobb gócpontok kialakulását:
Kötelező maszkviselés! A kormány biztosítson maszkot minden diáknak, tanárnak és iskolai dolgozónak.
Folyamatos, kiterjedt tesztelés az oktatási intézményekben!
9 órás iskolakezdés – a kontaktszám csökkentés érdekében (is)!
Pandémiás pótlékot az iskolai takarítóknak! Az iskolák megfelelő fertőtlenítése csak extra munkaórákkal lehetséges, a kormányzatnak ebben segítenie kell az iskolákat!
Felkészülés a digitális munkarend újbóli bevezetésére! Az eszköz és internet ellátottság még mindig alkalmatlan arra, hogy mindenki számára hozzáférhető oktatás valósuljon meg digitális formában.
Tanárok számára biztosítsanak továbbképzéseket az eszközök használatát és a digitális tanítás módszertanát illetően is!
Ha romlik a helyzet, fokozatos, regionális fellépésre van szükség! A digitális vagy hibrid oktatást azon a területen vezesség be, ahol ez valóban indokolt, ne zárják be az összes iskolát. Emellett fokozatosság szükséges a korosztályok tekintetében is: először a középiskolások, majd a felsőtagozatosok esetében hozzanak intézkedéseket, legvégül az alsó tagozatosok tekintetében, hiszen nekik van a legnagyobb szükségük a tanárok személyes segítségére".