A kezdetek
Karl Derler az 1900-as évek elején a stájerországi Angerben alapított egy kis kötélgyárat, ami kenderből készült eszközöket állított elő mezőgazdasági vállalatok számára. A vállalkozást ipari cégként jegyezték be, mint „Az első stájer matracok és kárpitos cég Alois Derlertől”. Idővel családi vállalkozássá nőtte ki magát, majd 1957-ben bejegyzésre került az ADA vállalat, amely az Alois Derler Anger név kezdőbetűiből származik.
1970-ben, fia, Oskar Derler vette át az akkor már 300 dolgozóval működő céget, ahol kárpitozott bútorokat, illetve prémium matracokat gyártott. Így emelte a vállalkozást Ausztria legnagyobb bútorgyártójává. Az ADA kizárólag gondosan kiválasztott anyagokkal dolgozik és készít igényes kanapékat, ágyakat, matracokat és ágyrácsokat, valamint számos finom gyártású termékcsaládot, mint például az ADA trendline.
Napjainkban
Az ADA elhivatott a bútoripar erősítése iránt, a magyarországi piacra való belépést ennek fényében tervezi. Emellett célja, hogy bemutassa a magyar piacnak a cég értékeit, és jövőképét, ami a struktúra, az innováció, a minőség és a funkció tökéletes egyensúlyát képviseli. Ötvözi a hagyományos kézművességet a modern dizájnnal, az intelligens funkciókkal és az egyedi igényekre alakított darabokkal. A jövő évi marketing és PR stratégiájának kiépítése Magyarországon jelentős lépés az ADA rendszerében, amelyben a vállalat egyúttal a szektor általános támogatását is látja.
Immár három testvérgyára van az országban - az első Ausztrián kívüli gyár Körmenden, amelyet 1992-ben alapítottak, a következőt Nován 2002-ben, majd 2015-ben Zalaegerszegen. Ez lehetővé tette az ADA csapatának, hogy elkezdje tervezni a következő lépéseket, és 2022 felé tekintsen.
Az évek során a vállalat növekedésével mára az ADA biztos, stabil munkahellyé vált, jelenleg Magyarországon 1200 alkalmazottal. Annak érdekében, hogy munkatársai számára minél személyre szólóbb juttatásokat tudjon biztosítani, a cég jelenleg is egy, az egyedi igényekhez alakítható rendszer fejlesztésén dolgozik.
Margot Wisiak, az ADA marketing vezérigazgató-helyettese elmondta: „Nagyon örülök, hogy megkezdhetjük magyarországi tevékenységünket – szeretnénk növelni a PR, közösségi média és értékesítési aktivitásunkat Magyarországon, ami egyben fejlődésünk következő lépése is. Egyedülálló bútorpiaci megközelítésünk megfelelt az iparág igényeinek. Ahogy növekedünk, továbbra is fejlesztjük magyarországi gyárainkat, és nemcsak megőrizzük termékeink kiváló minőségét, hanem tovább erősítjük értékeinket.”