Miközben a közösségi közlekedés működtetése egyre több pénzébe, tavaly több, mint 200 milliárd forintjába kerül a Fővárosnak, a Kormány folyamatosan vonul ki a közösségi közlekedés finanszírozásából: a korábbi éves 32 milliárdos normatíva helyett egy ideje már csak évi 12 milliárd forintot ad, de az idei évben már ezt a 12 milliárdot sem akarja kifizetni a Lázár János vezette minisztérium. Ezzel párhuzamosan több pénz kérnek a Volán és a romló színvonalú HÉV és MÁV járatok üzemeltetéséért. Ez zsarolás.
A Fővárosi Önkormányzatnak – ahogy mindenki másnak is – minden költsége nő, de közben az állami normatív támogatások a kötelező önkormányzati feladatokra változatlan. Pedig ezeket a törvény szerint az államnak kellene biztosítania. A normatív támogatások változatlansága mellett az önkormányzatokat sújtó adók (például a “szolidaritási hozzájárulás”) a többszörösére növekedtek. A Főváros idén már több mint 75 milliárd forint szolidaritási hozzájárulást fizet, így már nem a kormány támogatja az ország fővárosának működését, hanem Budapest finanszírozza a kormányt.
Az érintett szereplők tető alá hoztak egy utolsó pillanatos megállapodást, ami lehetővé tette, hogy a Budapest-bérlet továbbra is használható legyen, majd a MÁV egy közleményben buktatta le Lázárt: december 31-i nyilatkozatukból egyértelműen kiderül, hogy a MÁV-HÉV és Volánbusz járatokon valóban megkötöttek egy megállapodást a Budapest bérlettel kapcsolatban, amit aztán Lázár János írt felül, és véglegesítette március 1-ig. Bármilyen bérletrendszer is jön március 1. után, rögzítsük: amit most látunk egy politikailag motivált akció a kormány részéről, ahol a Budapesten közlekedők érdeke mellékes. Így nem szabad szórakozni a közlekedéssel, így nem szabad zsarolni az önkormányzatokat.
A kormánynak egyetlen célja van: ellehetetleníteni Budapest működését, megkeseríteni közel 3 millió ember életét.