Az ügyben megkerestük a BKV-t is, amely alvállalkozóként szerződtette a VT-Transmant. A BKV írásban válaszolt az Index kérdéseire. Eszerint "2006 őszén az alapfeladatokon túl egyidejűleg olyan járműkapacitási igények jelentkeztek (4-es metró építése miatti villamospótlások, 2-es metró őszi munkái), amelyek a BKV eszközparkjához képest pluszteljesítést jelentettek".
A "pluszteljesítések" kiváltására a VT-T jutott megint a BKV eszébe. A VT-Transmannal meglévő szerződés ugyanis lehetővé tette, hogy plusz-mínusz 10 százalékos teljesítményingadozással adjanak feladatokat az alvállalkozónak. (A VT-T a szerződéskötés lehetőségét közbeszerzéssel nyerte el korábban.)
A VT-T tavaly október 7-étől a csepeli 38A és 138-as járatokon kezdte meg a szolgáltatást (az egyik vonalon a BKV-val vegyes üzemben) használt, csuklós autóbuszokkal, amelyek érvényes műszaki vizsgával rendelkeznek - hangsúlyozza a BKV közleménye. 2006. december 31-éig jártak ezek az autóbuszok a csepeli vonalakon.
A BKV szűkszavúan annyit ír ezután: "2007. január 1-jétől a két érintett vonalon a BKV járművei közlekednek." Valójában ez azt jelenti, hogy leállíttatták a VT-Transman járatait, előfordult ugyanis állítólag olyan eset is, amikor a BKV műszaki ellenőrei rosszul lettek az alvállalkozó buszain. Aba Botond egyik utolsó intézkedése volt egyébként a BKV élén a csepeli VT-T-buszok leállítása.
A BKV mostani közleménye azzal fejeződik be, hogy a VT-Transman 2006 december-2007 január között kívül-belül felújította járműveit. Január 15-étől a felújított csuklós kocsik a Fehérvári úti 41V és 18-47V villamospótló autóbuszjáratokban üzemelnek - a XI. kerületi alpolgármester tudtával és engedélyével -, várhatóan ez év június-júliusig.