Áramszünet miatt halt meg a mozdonyvezető
Áramkimaradás okozhatta a keddi vonatszerencsétlenséget a Budapest-Győr vonalon, Szőny közelében. Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője a Független Hírügynökségnek elmondta, hogy a baleset részletes vizsgálata még nem zárult le, de az már kiderült, hogy este hár
2007. február 7. szerda 11:27 - Hírextra
A műszaki mentés és a szakértői vizsgálat még tart, a jelenlegi állás szerint leghamarabb szerda dél körül indulhat meg a forgalom a szakaszon. A vonalon késésekre kell számítani, Almásfüzitő és Komárom között pótlóbuszok szállítják a személyvonatok utasait, itt 40-60 perccel növekszik a menetidő, míg a Budapest-Győr vonalon haladó nemzetközi és belföldi gyors- és InterCity járatok kerülő úton, Budapest-Fehérvár-Kisbér-Komárom érintésével közlekednek, ami egy, másfél órás késéseket eredményez - tette hozzá a szóvivő.
A keddi balesetben a mozdonyvezető meghalt, nyolcan pedig könnyebb sérüléseket szenvedtek a Komárom-Esztergom megyei Szőnynél, amikor összeütközött két vonat. A sérültek közül négyet a mentők szállítottak el, négyen saját lábon mentek a komáromi kórházba.
Kavalecz Imre elmondta, a baleset színhelyén szinte teljesen újjá kell építeni a pályát, hiszen leszakadt a felsővezeték és a sínek is megsérültek. A MÁV négy-négy vagon kavicsot és sínt küldött a helyszínre a helyreállítási munkálatokhoz. A baleset akkor történt, amikor a Tatabányáról Bécsbe tartó nemzetközi személyvonat hátulról utolérte az előtte haladó tehervonatot. A személyvonaton 25-en utaztak, mire a tűzoltók a helyszínre értek, mindenki kiszállt a kocsikból.
Magyarországon legutóbb 1998 augusztusában volt hasonló baleset, akkor Nagymaros és Zebegény között egy nemzetközi vonat érte utol az előtte haladó személyvonatot. Abban a balesetben is a mozdonyvezető halt meg.
Forrás: Független Hírügynökség