Különösen a "klímamérgező", nagy teljesítményű modelljeikről híres cégeknek jelent komoly kihívást az Európai Unió által tavasszal elfogadott irányelv, amelynek értelmében 2012-ig átlagosan 120 g/km értékre kell lefaragni az európai gyártmányok széndioxid-kibocsátását. A luxusmárkák (Audi, BMW, Jaguar, Mercedes, Porsche) autói ma még 250-300 gramm széndioxidot pöfékelnek a levegőbe minden kilométeren.
A hírverésből jól látszik, hogy az európai autógyárak figyelme - néhány évi szendergés után - a hibrid technológia felé fordult, amelyben a japánok már komoly tapasztalatra és jelentős előnyre tettek szert. A frankfurti szemlén a Citroentől a Mercedesen át a Volvóig számos cég mutat be hibrid (benzin vagy dízel és elektromos) meghajtású modelleket a CO2 emisszió mérséklésének a jegyében.
A Volvo a C30 limuzin módosított változatát hozta el Frankfurtba. Az autó négy kerekét négy külön villanymotor hajtja, növelve az 1,6 literes benzinmotor teljesítményét. Feltöltött akkumulátorral a ReCharge modell 100 kilométer képes megtenni, ha a kocsit csak a villanymotorok hajtják. Az akku kimerülésekor a meghajtás automatikusan átáll a benzinmotorra, ez pedig újból tölteni kezdi a telepeket. A jármű széndioxid-kibocsátása így 120 g/km alá esik.
A Citroen Cactus modellje lehet a frankfurti szalon nagy meglepetése: a futurisztikus karosszéria példásan környezetbarát technikát rejt. A dízel-hibrid hajtásnak köszönhetően a 4,20 méter hosszú jármű mindössze 3,4 liter gázolajat fogyaszt, és kilométerenként 78 gramm széndioxidot produkál.
Bluetec a jelszó a Mercedesnél, amely eddig nem éppen takarékos autóiról volt nevezetes. A stuttgarti gyár E300 Bluetec típusa jóval szerényebb fogyasztású, mint elődei: a 155 kilowattra növelt motorteljesítmény dacára az autó csak 7,3 liter gázolajat iszik 100 kilométeren.
A környezetbarátságnak persze ára van. Mint Klaus Dudenhöfer, a német autógyártók szövetségének elnöke a ZDF televízióban elmondta, az európai gyártmányú személyautók átlagos CO2 kibocsátása ma 160 g/km. Ahhoz, hogy ezt 130 grammra szorítsák le, a gyáraknak komoly fejlesztéseket és beruházásokat kell végrehajtaniuk - ezeknek az árát pedig végső soron a fogyasztó kénytelen megfizetni. A környezetkímélő, alacsonyabb fogyasztású kocsik 1000-1500 euróval többe fognak kerülni, mint azonos kategóriájú elődeik.