A kínai rádió, film és televízió testület (SARFT) legutóbbi közleményében a műsorokhoz kapcsolódó internetes és SMS-es szavazást kifogásolta, az ilyen jellegű adásokat pedig a főműsoridőn kívülre parancsolták.
Elemzők szerint a kínai hatóságok a műsorok népszerűségétől és a társadalomra gyakorolt hatásától tartanak a legjobban.
A médiumok feletti szigorúbb ellenőrzést az októberben tartandó, ötévente megrendezésre kerülő kommunista párti kongresszus előtt vezették be. Ezen a tanácskozáson döntenek Kína magas rangú vezetőiről, és ekkor határozzák meg az új politikai irányelveket.
Kína történetében az eddigi legnépszerűbb show-műsor az American Idol-hoz hasonló Szuper lányok 2005 című tehetségkutató adás-sorozat volt, amely a döntőben több mint 400 millió nézőt vonzott, és a résztvevőkre több millió SMS-ben küldött szavazat érkezett.
Az állami televíziók és a tartományi műholdas adások a tehetségkutató műsorokat ezentúl este fél nyolc és fél tizenegy között nem sugározhatják. A legfeljebb 10 részből álló sorozatokat két hónapnál hosszabb időtartamban nem adhatják le, egy-egy epizód pedig nem lehet hosszabb, mint 90 perc.