A McLarent még kizárhatják
Max Mosley figyelmeztette a McLarent, hogy amennyiben gyanúsnak találják 2008-as autóját, az FIA nem lesz rest keményen fellépni a csapat ellen.
2007. szeptember 26. szerda 15:30 - Hírextra
Bár pénteken jogerőssé vált a McLaren büntetése a kémügyben, a wokingi istálló még nem érezheti biztonságban magát - jelentette ki Max Mosley, az FIA elnöke.
Ismeretes: a Forma-1 sportfelügyeleti szerve megfosztotta a McLarent idei konstruktőri pontjaitól, és 100 millió dolláros bírság befizetésére kötelezte a csapatot, amiért több tagja bizalmas Ferrari-információkat birtokolt.
Lewis Hamilton és Fernando Alonso egyéni világbajnoki pontjait azonban érintetlenül hagyták, így a McLaren a pénteki határidőig nem fellebbezett a büntetés ellen.
Az FIA ugyanakkor figyelmeztette a gárdát, hogy szakértői tüzetesen meg fogják vizsgálni 2008-as autóját a Ferrari szellemi tulajdonát képező elemek után kutatva. Max Mosley szerint a McLarennek komolyan kell vennie ezt az ellenőrzést.
"Úgy érzem, az egyetlen lehetőség a 2008-as bajnokság fair lebonyolítására a McLaren kizárása lett volna, de akkor valószínűleg bezárhatták volna a boltot" - idézi az FIA első emberét a brit Daily Express.
"Az lett volna korrekt, ha kizárjuk Fernando Alonsót és Lewis Hamiltont az idei egyéni bajnokságból is, de a Motorsport Világtanácsban az érzelmek felülkerekedtek az értelmen. Ám ha bizonyítékot találunk rá, hogy a Ferrari befolyásolta a McLaren jövő évi terveit, lépni fogunk."
Időközben még többen fejtették ki véleményüket a McLaren büntetéséről. A Toyota versenyzője, Jarno Trulli azokhoz csatlakozott, akik túl enyhének találták a szankciót.
"Nehéz megítélni a kémügyet" - mondta az olasz versenyző a Reutersnek. - "Ha nem vagy bennfentes a csapatnál, soha nem tudod meg az igazságot. De ha egy istállót diszkvalifikálsz, a versenyzőkkel is ugyanezt kell tenni, hiszen egy hajóban eveznek."
Trulli toyotás csapattársa, Ralf Schumacher éppen az ellenkező véleményen van. A német kifejtette: "Egyértelmű, hogy birtokukban voltak az információk, de szerintem nem vált egyértelművé, hogy a McLaren vagy a pilóták hasznot húztak ebből."
"Nem lett volna fair kizárni őket. Ez természetesen vitás kérdés, de én fontosnak tartom, hogy a bajnokság állásába nem szóltak bele. Négy éve, amikor a Williamsnél versenyeztem, 3. lettem egy versenyen, de a fékhűtő mérésével kapcsolatos hibák miatt törölték az eredményemet. A fékhűtő három milliméterrel nagyobb volt a megengedettnél. De mi köze ehhez a pilótának?"
Forrás: A5.hu