Olcsóbb lett a matrica
Hétfőtől újra olcsóbb a négynapos matrica. A nyári szezonban érvényes 1530 helyett 1170-et kell majd fizetni. Most jár le a motoros matricák próbaideje is, egyelőre nem tudni, hogy véglegesítik-e félárú jegyet, erről a napokban döntenek. Körülbelül egy hó
2007. október 1. hétfő 11:44 - Hírextra
Október 1-től csökken a május elsején ideiglenesen 1530 forintra emelt négynapos autópálya-matrica ára. A turisztikai szezon végétől az autósoknak ismét 1170 forintot kell fizetniük a sztráda használatáért - tájékoztatta a Független Hírügynökséget Winkler-Virág András, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) szóvivője.
A jövő évi árakról októberben vagy novemberben dönt a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM). Akkor derül ki az is, hogy bevezetik-e a virtuális matrica rendszert, melynek lényege, hogy az autósok a jövőben is megkapnák a vásárlási adatokat rögzítő blokkot, viszont nem kellene semmit a szélvédőre ragasztaniuk. Winkler-Virág András szerint ez megkönnyítené az autósok helyzetét - elsőként hazánkban sikerülne létrehozni a virtuális rendszert.
Az már a napokban kiderül, hogy a három hónapja bevezetett, az autósokénál 50 százalékkal olcsóbb, motoros matrica továbbra is kapható lesz-e. A szóvivő szerint eleinte kevés motoros matrica fogyott, az utóbbi időben azonban megugrott a forgalom, 3 hónap alatt 15-20 ezren váltottak félárú, négynapos jegyet.
Az idén augusztusig 25 %-kal több autópálya matricát adtak el, mint tavaly ugyanekkor: két díjkategóriában volt kiugrás: az egynapos D4-es matrica (12 tonnánál nehezebb járművek) esetében 45%-os a növekedés, míg a négynapos D1-esből (motorkerékpárok és személyautók, illetve legfeljebb 3,5 tonnás járművek) 23%-kal fogyott több - közölte a szóvivő.
A matricaforgalom emelkedésében nagy szerepe volt, hogy főutakon is fizetniük kell áprilistól a teherautóknak és hogy 71 kilométerrel nőtt az autópályák hossza, amiben ráadásul új irány, az M6-os is megjelent. A növekedés oka emellett a motorizációs fejlődés, ez minden évben 8-10%-os emelkedést garantál akkor is, ha a matricák ára és az autópályahálózat változatlan marad, ugyanis nő az autók száma is.
Forrás: FH