Pápai Lajos győri megyéspüspök állítása szerint a Győri Egyházmegyében az elmúlt tanévben 170 millió forintnyi forrás átcsoportosítására volt szükség, hogy a korábbi iskolai üzemeltetést biztosítsák.
Erdő Péter esztergom-budapesti érsek ünnepi szentmiséjében hangsúlyozta: "Igazi nevelés csak világnézeti alapon lehetséges", amelyből fakadóan az egyházi iskolák jogosultak az állami támogatásra.
Veres András szombathelyi megyéspüspök hozzátette: az iskolák fenntartása az egyház egyik legnemesebb, de egyben legnehezebb feladata, mert a deficitet máshonnan kell pótolni.
Néha alapvető eszközökről kell lemondani, ennek ellenére kiváló eredményeket érnek el a katolikus pedagógusok - állapította meg.
Erdő Péter bíboros, prímás XVI. Benedek pápa KPSZTI-nek szóló áldását tolmácsolta, majd felhívta a figyelmet, hogy amit a gyermekekért tesznek az egyházi iskolák, azt magáért Krisztusért teszik.
A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia elnöke szerint a szabad iskolaválasztás megtartása mellett minden megkeresztelt embernek joga van a keresztény neveléshez, amelynek a teljes emberi személyiség alakítására kell törekednie.
Az országos katolikus oktatási intézetről szólva indokoltnak tartotta a szakmai bázis fenntartását, amely az elmúlt egy évtizedben jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a katolikus oktatási intézmények ne csak számukban, hanem szakmailag is megerősödjenek.
Seregély István nyugalmazott egri érsek kijelentette: egyház nem létezik iskola nélkül. A rendszerváltás körüli időszak oktatási feladatait ijesztően soknak nevezte, amit az egyház és a KPSZTI eredményesen oldott meg.
A KPSZTI vezetője, Bajzák Erzsébet legfontosabb feladataik közül a katolikus oktatás egységes szemléletének kialakítását és folyamatos formálását emelte ki, amelynek együtt kell járnia a változásokra való nyitottsággal.