FXX Evolution Package: a legkeményebb Ferrari
Az FXX nem csak egy különösen exkluzív Ferrari modell, hanem új technológiák kipróbálásának eszköze. A Evolution Package elkészítésénél Michael Schumacher és a többi FXX vásárló tapasztalatait vették figyelembe, hogy még keményebb versenyautót faragjanak
2007. október 29. hétfő 13:59 - Hírextra
A Ferrari közel két éve dobta piacra az Enzo alapra készült kisszériás versenyautót, az FXX-et. A vörös és fekete színben megvásárolható modell kizárólag pályahasználatra volt alkalmas és az olasz gyártó a legújabb versenytechnológiát tesztelte benne. A mérnökök okkultak a tapasztalatokból és most bemutatták a továbbfejlesztett, Evolution Package utónevet birtokló verziót. Az új kit fejlesztésénél 35 ezer kilométernyi pályahasználat adatait vették számításba, hogy a végeredmény két másodperccel jobb köridőre legyen képes a fioranoi tesztpályán (az új eredmény 1 perc 16 mp).
Az Evolution nem csupán áthangolt futóművet és vezérlést tartalmaz, hanem jóformán az autó minden részén csiszoltak. Az aerodinamika továbbfejlesztése leginkább a hátsó légterelők kialakításánál érhető tetten, de az autó egészén - így a padlólemezen is - történtek változtatások hátsóra ható leszorító erő növelése végett. Az eredmény impozáns, 25 százalékos növekedés, amelynek köszönhetően az Evolution a gyors, elnyújtott kanyarokban elődjénél jóval stabilabb.
Az autó 6,2 literes szívó V12-es erőforrása immár 860 lóerő leadására képes 9500-as fordulaton, vagyis a "hagyományos" FXX-hez hasonlítva 1000 fordulat per perccel többet forog a motor. Ehhez hangolták az új váltó áttételét is, ami egyébként mindössze 60 milliszekundum alatt képes váltani - félelmetes adatok.
Az új futómű-geometriának hála a különleges 19 collos Bridgestone gumik lassabban kopnak, bár nem valószínű, hogy az FXX-et birtoklók autózási kedvét a gumikopás valaha is befolyásolta volna. A fékbetétek élettartamát is a kétszeresére növelték, ennek ellenére a gyár ígérete szerint a kompozit kerámia féktárcsák még nagyobb lassításra képesek.
Az új menetstabilizáló rendszer - amit a GES Racing Division mérnökeivel közösen fejlesztettek - 10 különböző beállítást ismer, amelyek közül a kardánalagúton elhelyezett kapcsolóval választhatja ki a leginkább hozzá illő programot a sportolni vágyó FXX birtokos.
Az FXX Evolution Package egyelőre csak prototipus, de hamarosan több is készülhet belőle, sőt az is lehet, hogy a meglévő FXX-eket alakítja majd át jó pénzért a Ferrari.
Forrás: A5.hu