Mint írják: "Békés megye közvéleménye megdöbbenéssel értesült arról a tervezetről, amelyet a GKM hozott nyilvánosságra a vasúti szárnyvonalak ügyben. Számunkra teljesen elfogadhatatlan, hogy a tervezet hét szárnyvonalon akarja a személyi szállítást szüneteltetni az ország egyik leghátrányosabb megyéjében".
A kormánypárti képviselők felhívják a gazdasági miniszter figyelmét arra, hogy a térségben élők többsége már nem a lakóhelyén dolgozik, illetve tanul, ezért kulcsfontosságú a közlekedési, bejárási lehetőségek megőrzése, sőt javítása.
A nyolc képviselő, közöttük Tóth Károly, Veress József, a párt Békés megyei elnöke és Karsai József szerint ráadásul az Újszeged-Mezőhegyes, a Mezőtúr-Orosháza-Mezőhegyes és a Vésztő-Szeghalom-Gyula vonalon magasabb a napi utasszám, mint a tárca által szüneteltetésre jelzett, napi 500 utas alatti forgalom.
A Vésztő-Körösnagyharsány és a Mezőhegyes-Battonya vonalak megőrzését pedig a határokon átnyúló kapcsolatok miatt tarják fontosnak.
A képviselők ezért "nyomatékosan" kérik Kóka Jánost, hogy vegye figyelembe érveiket, és felajánlják a tárca vezetőjének, hogy a térség és a miniszter szándékainak megfelelő döntés előkészítésben számíthat a képviselőcsoport munkájára.
Veress József, a szeghalmi térség egyéni képviselője nyílt levélben külön is a gazdasági miniszterhez fordult.
Az MTI-hez is eljuttatott levelében egyebek mellett azt írta, hogy a térség érintett "önkormányzatai szándéknyilatkozatban jelezték, illetve folyamatosan jelzik, hogy elvben - a szükséges feltételek rendelkezésre állása esetén - készek önkormányzati üzemeltetésben tovább működtetni a vasúti szárnyvonalakat".
A képviselő szerint ahhoz, hogy az önkormányzatok a gyakorlatban is meg tudják valósítani elképzelésüket, pontos adatokra van szükségük a jelenlegi üzemeltetési költségekről.