A gyorsétteremlánc jótékonysági akcióját azonban nem csak ezen a napon, hanem november 12. és 18. között rendezi meg. Az egy hét alatt eladott sültburgonya árából 40 forintot kap az alapítvány. Ugyancsak a civil szervezetet támogatja abból a bevételből, amely a november 12-től a készlet erejéig árusított karácsonyi képeslapcsomagok és a Nyújtsd a kezed akciót szimbolizáló matricák eladásából folyik be.
Az elmúlt években egyre fontosabbá váltak a jótékonysági szervezetek, szerepeik felértékelődtek. Elsősorban azoké, amelyek valamely közfeladat felvállalását tűzték ki célul. Példaértékű a Ronald McDonald alapítvány kezdeményezése, amely a szórakoztatás mellett erős társadalmi bizalmat tudott kelteni és megőrizte azt - méltatta a rendezvényt Lévai Katalin.
Bókay János, az alapítvány kuratóriumának elnöke, a SOTE I. számú Gyermekklinika adjunktusa elmondta: az alapítvány 1994-ben jött létre, azzal a céllal, hogy mielőbb olyan apartmanházat biztosítson a családok számára, amely a hosszú kórházi kezelés alatt lévő gyermekeknek és családtagjaiknak biztosít szállást, távol az otthontól. Az első ilyen házat 1999-ben nyitották meg Budapesten, a másikat öt év múlva Miskolcon. Az ingyenesen igénybe vehető szolgáltatással eddig több mint 3000 családnak nyújtottak segítséget.
A budapesti apartmanban a gyermekek barátságos, nyugodt környezetben lehetnek együtt a szüleikkel. A családok egymás társaságát is élvezhetik, megbeszélhetik egymás között a tapasztalataikat, akár kezelésről, akár diétás receptről legyen szó - fogalmazott Nagyné Bayerle Andrea, a budapesti Ronald Ház vezetője.
Vadnai Ágnes, a McDonald's kommunikációs menedzsere az MTI-nek elmondta: tavaly 18 millió forint gyűlt össze a jótékonysági héten. Az összeget az apartmanházak fenntartására fordították, valamint a budapesti Ronald Ház felújítására, amellyel november végére készülnek el.