2024. november 26. - Virág

A Renault nem kémkedett

Flavio Briatore cáfolja, hogy a Renault-féle kémügy párhuzamba állítható a Ferrari és a McLaren között korábban kirobbant kémbotránnyal, amely miatt a wokingi istállót 100 millió dolláros pénzbüntetéssel is sújtották.
2007. november 12. hétfő 16:19 - Hírextra
A Renault-t irányító Flavio Briatore cáfolja, hogy a csapata vétkes a legutóbb kirobbant kémügyben.

Az FIA december 6-ra a Motorsport Világtanács (WMSC) színe elé idézte a Renault-t, miután kiderült, hogy az istálló egyik mérnöke, a McLarentől átigazoló Phil Mackereth 2006 szeptemberében néhány floppylemezen bizalmas technikai információkat hozott magával korábbi alakulatától.

A vizsgálat fényt derített rá, hogy Mackereth több kollégájának megmutatta a McLaren bizonyos részegységeiről készült kis felbontású műszaki rajzokat, így azokról a Renault legalább 15 mérnöke tudomást szerzett. Köztük olyan magas beosztásúak is, mint a főtervező Tim Densham, az ő helyettese, a K+F részleg vezetője és a járműfejlesztési osztály vezetője.

Briatore azonban a The Times című brit lapnak nyilatkozva kijelentette, hogy a Renault nem hibáztatható, mert amikor az esetről tudomást szerzett, azonnal ellenlépéseket tett.

"Szeptemberben jöttünk rá. Beszéltünk ezzel az emberrel (Mackereth-szel), vizsgálatot indítottunk, őt azonnal felfüggesztettük az állásából, és azonnal értesítettük a McLarent és az FIA-t is" - mondta Briatore.

"A tényeket és bizonyítékokat nyomban (az FIA-elnök Max) Mosley elé tártuk, és a mérnökeink írásban tanúsították, hogy a McLaren rendszerei közül egyet sem használtunk fel a saját autónkhoz."

"Az adatok a számítógépben voltak, azokról a lemezekről kerültek oda, amiket ez az ember magával hozott. Nagyon egyszerű információkról volt szó. Néhány részegységet ábrázoló rajzokról, amelyen például a sebességváltó és egy ellensúlyos lengéscsillapító egy-egy része volt látható."

"Biztosra veszem, és nem csak én, hogy ezeket nem használtuk fel. Mindegyik mérnökünktől írásos tanúvallomásunk van, valamennyien kategorikusan kijelentették, hogy (a McLarentől származó adatok) semmilyen módon nem befolyásolták a saját autónk terveit."

A McLarent szeptemberben rekordösszegű, 100 millió dolláros pénzbüntetéssel sújtották, valamint kizárták a 2007-es konstruktőri világbajnokságból, amikor kiderült, hogy a csapat főtervezője hónapokon keresztül bizalmas technikai adatokat kapott a Ferrari egyik alkalmazottjától. Briatore szerint a Renault esete nem állítható párhuzamba a McLarenével, mert nem volt benne szó folyamatos információáramlásról.

A McLaren megbízásából a Kroll nevű, független cég munkatársai vizsgálatot végeztek a Renault-nál, de Briatore elárulta, hogy csak egyetlen napot töltöttek Enstone-ban, begyűjtve a Mackereth által átcsempészett eredeti floppykat.

"Szívesen hagytuk volna, hogy átvizsgálják a számítógépeinket" - mondta Briatore. - "Módot akartunk adni a McLarennek, hogy megbizonyosodjanak róla, az autónk terveit nem befolyásolták az adataik, de ők nem éltek a lehetőséggel."

A The Times szerint Briatore furcsállta, hogy a McLaren miért csak a múlt héten élt panasszal az FIA felé, amikor pedig Mackereth akciója már szeptemberben lelepleződött.
Forrás: A5.hu
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Sport témában
Kijutunk-e a labdarugó világbajnokságra?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását