Hivatalos képek a hidrogénhajtású széria Hondáról
A koncepciónál ugyan némileg szürkébbre és jelentéktelenebbre sikerült a széria FCX, ám a hajtásláncon tovább javítottak a mérnökök. Menetteljesítményben és komfortban semmiféle kompromisszumot nem kell kötniük a vásárlóknak, a gyér kúthálózat azonban egy
2007. november 16. péntek 11:04 - Hírextra
Tegnap Los Angelesben hivatalosan is bemutatta a Honda a világ első szériagyártású hidrogénhajtású autóját. A végleges autó nevében az FCX mellett a Clarity (tisztaság) szó is szerepel, hogy már az autó nevéről is rögtön tudja mindenki, hogy ez bizony a legtisztább autók egyike. A Hondát nem riasztotta vissza a hidrogénes autók ellen szóló talán egyetlen érv, az egyelőre rendkívűl gyér kúthálózat, és nem csúsztatta erre hivatkozva a projektet.
A tüzelőanyag-cellás modellt 2008 közepétől lízingelhetik a környezettudatos vásárlók, a havi költség pedig mintegy 600 dollár (alig több mint 100 ezer forint) lesz, mely tartalmazza a biztosítást és a szervizköltségeket is. Az autó egy tank hidrogénnel 432 kilométert képes megtenni, ez a koncepcióautóhoz képest 30%-os javulást jelent, így már hatótávja sem korlátozza használhatóságát, A jobb eredményt a szériaautó a 200 kilogrammal kisebb súlyának köszönheti, hiszen így mintegy 25%-kal javult a tömeg/lóerő arány. Természetesen nemcsak a súly csökkent, hanem a hajtáslánc mérete is, a 45%-kal kisebb hajtás így már nem nagyobb egy benzin-elektromos hibridénél.
Az FCX Clarity mindemellett nemcsak az egyedülálló hajtásról szól, hanem más tekintetben is igyekszik környezetkímélő lenni. A Honda Bio-Fabric részlegének mérnökei ezért csupa egyedi anyagot használtak fel, például az ülések kárpitja illetve az ajtók betétei növényi anyagokból készültek. A szériaautó egyébként szolgáltatások tekintetében sem marad el egy átlagos hasonló kategóriájú autótól, így természetesen légkondicionáló, Bluetooth, navigáció és minden szokásos extra megtalálható benne.
A Honda célja egyébként, hogy a jövőben a hidrogén előállítása is tisztább legyen; hiába zéró ugyanis az FCX Clarity emissziója, de a hidrogén előállításakor jelentős mennyiségű szén-dioxid keletkezik. Más forrásokból azonban, például elektrolízissel előállítva ez a folyamat is lényegesen környezetkímélőbbé tehető.
Forrás: A5.hu