A gazdagság nem csak a számszerűségben, a magas kikiáltási árakban tükröződik. Főművekből, évtizedes vagy akár évszázados lappangás után előkerült remekművekből, a XIX. és XX. század fényes vonulatait reprezentáló művekből áll a kínálat.
E fővonulat késői korszakából, a XX. század második feléből is jelentős a felhozatal. A közelmúlt alkotói, a klasszikus kortársak és az új generáció is képviselteti magát meglehetősen magas, milliós árakkal. Anna Margittól Gyarmathy Tihamérig, Korniss Dezsőtől Fehér Lászlóig s a műkereskedelemben igen ritkán előforduló Veszelszky Béla különös tájképével (12 millió forint).
Utalva a galéria fotós aukcióira, ezúttal is beépítették e műfaj négy tételét. Rónai Dénestől két művészportrét és az orosz Oleg Dukovtól két női arcképet.
Külön egységben árverezik az erdélyi Nagy István-képek gyűjtőjeként ismert dr. Kürtös Sándor kollekciójából származó húsz tételt. Természetesen meghatározó Nagy István-képekkel és három Rudnay Gyula-festménnyel a középpontban.
Az aukció legdrágább tétele a 25 millió forint kikiáltási árról induló Tihanyi Lajos-csendélet. A festő legjelentősebb korszakának dekoratívan színes darabját a Nyolcak művészcsoport tagjaként festette 1909-ben vagy az azt követő években. Tihanyit a kortárs kritika is e művészcsoport legerősebb egyéniségének tartotta. A cézanne-i hatásokat erősen magán viselő vászon Tihanyi expresszív festői gesztusaival párosulva teljesedik ki.
A Halászkikötő sirályokkal Bernáth Aurél életművének egyik legjelentősebb festménye, több mint hét évtizedig volt külföldi gyűjteményben. Bernáth a sirályos képet több más, a Keleti-tenger partján festett olajképével együtt Berlinben állította ki 1931-ben. Az egyik legbefolyásosabb korabeli kritikus, Julius Meier-Graefe azt írta. " Magyarország ezzel az egy festőjével épp úgy, mint Norvégia egykor Munch-kal, azoknak a modern művésznépeknek a sorába nyomul előre, amelyekre ezután nagyon fel kell figyelnünk".
A varázslatos kép álomszerű hangulatát két erős szín árasztja, a tenger kéksége és a madarak meg a háttérben álló épületek fénylő fehérsége. Kieselbach Tamás azt tartja, Bernáth Aurél azok közé a festők közé tartozik, akiknek művészete még nem emelkedett a rangjának megfelelő helyre. Az ilyen remekművek felbukkanása segíti az értékrend helyreállítását. Ezért az alkotásért húszmillió forintról indulhat a licit.
Ugyancsak húszmillió forint a kikiáltási ára egy Perlrott Csaba Vilmos-csendéletnek is. Az életmű fontos darabjának tartott 1914-es datálású festmény Molnos Péter műtörténész szerint kitűnően illusztrálja azokat a Cézanne művészetében gyökerező hatásokat, amelyek a korszak modern festészetének szinte valamennyi irányzatát megtermékenyítették, s oly inspiráló módon mutattak utat az éledő magyar avantgárd fiatal tehetségeinek.
Egy korai, ismeretlen Berény Róbert-kép, az életmű kirajzolódásának kulcsdarabja lehet. Az 1906-os csendélet sokáig a szakma előtt is rejtve maradt. Az egykori Horváth Béla-gyűjtemény ezen darabját a tavalyi Magyar vadak című kiállításon a Nemzeti Galériában már láthatta a közönség. A francia kurátor ezt a csendéletet beválogatta a fenti kiállítás 2008-as franciaországi turnéjába. Ehhez azonban annak az új tulajdonosnak a hozzájárulása kell, aki győztese lesz a húszmillió forintról induló licitnek.
Nem hiányoznak az aukciók sztárjai sem, több alkotással is jelen van Rippl-Rónai József, Mednyánszky László, Kádár Béla, Egry József, Czóbel Béla, Vaszary János, Scheiber Hugó és Szőnyi István.
Pajzs-Goebel Jenő erős koloritú szentendrei táját, amely az alkotó és a szentendrei iskola kulcsdarabja, 15 millió forintra értékeltek. Az évszázados lappangás után felbukkant, álom és vízió határán egyensúlyozó Úton az egynapos hóban című Gulácsy Lajos-művet már 18 millió forintért lehet megszerezni. Barcsay Jenő sokáig alig ismert, átmeneti korszakának kiemelkedő darabja a Csendélet asztali órával. Az 1927-es remekért 12 millió forintról indítják a versenyt.